Arhiva documente 2009-2011


DEPUTAT DOREL COVACI PSD TIMIŞ

AMENDAMENTE FĂGET – BUZIAŞ
Asupra proiectelor de Lege a Bugetului de Stat pe anii 2008-2012
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului


Nr. Crt.
Articolul din lege / anexa / capitol / subcapitol / paragraf / grupa / titlul / articol / alineat
Text amendament propus (autor, apartenenţa politică)
DOREL COVACI, PSD
Motivaţia amendamentului / sursa de finanţare
Motivaţia respingerii (numai pentru comisii)
1
Anexa 2 / Cap. 7001 / titlul 6 / grupa 51 / articol 01 / alin. 32
Oraş Făget
reabilitare termică – bloc de locuinţe sociale  (str. Lugojului, nr. 25, 72), bloc ANL (str. D. Gladnei, nr. 1)

Sprijinirea familiilor cu venituri reduse, bloc de construcţie veche fără şarpantă

2
Anexa 2 / Cap. 7001 / titlul 6 / articol 02 / alin. 04
Oraş Făget
Construcţie Bloc ANL (str. Stadionului, nr. 1 bis)

Atragerea tineretului în zonă, satisfacerea unui număr de 815 cereri

3
Anexa 2 / Cap. 7001 / titlul 6 / articol 02 / alin. 04
Oraş Făget
construcţii de locuinţe pentru tineri

Atragerea tineretului în zonă, satisfacerea unui număr de 815 cereri

4
Anexa 2 / Cap. 7001 / titlul 6 / articol 02 / alin. 03
Oraş Făget
modernizarea drumurilor, şanţurilor, podeţe şi trotuare în Făget şi localităţile aparţinătoare: Temereşti, Băteşti, Brăneşti, Jupâneşti, Bichigi, Povergina, Bunea Mare, Colonia Mică, Beghei

Modernizarea infrastructurii rutiere şi rezolvarea scurgerii apelor pluviale, eliminare inundaţii

5
Anexa 2 / Cap. 7001 / titlul 6 / articol 02 / alin. 03
Oraş Buziaş
modernizări străzi – asfaltare (borduri) şi modernizări alei pietonale, parc – trotuare

Modernizarea infrastructurii rutiere şi rezolvarea scurgerii apelor pluviale, eliminare inundaţii

6
Anexa 2 / Cap. 7001 / titlul 6 / articol 02 / alin. 20
Oraş Buziaş
introducere apă şi canal în satele Bacova şi Silagiu

Localităţi neconectate la sistemul apă-canal cu înalt grad de poluare a apelor de suprafaţă

7
Anexa 2 / Cap. 7001 / titlul 6 / articol 02 / alin. 03
Oraş Buziaş
modernizări străzi – asfaltare (borduri) şi modernizări alei pietonale, parc – trotuare
Modernizarea infrastructurii rutiere şi rezolvarea scurgerii apelor pluviale, eliminare inundaţii

8
Anexa 2 / Cap 7001, subcapitol 05 / grupa 02 / titlul 17
Oraş Buziaş
amenajări hidrotehnice intravilan

Punerea în circuitul intravilan a unor terenuri neconforme

9
Anexa 2 / Cap 7001, subcapitol 50 /
Oraş Buziaş
proiect parc şi colonada
Recuperarea prestigiului de altădată al staţiunii turistice Buziaş

10
Anexa 2 / Cap. 7001 / titlul 6 / articol 02 / alin. 20

Oraş Făget
Introducere sistem apă canal şi staţie epurare în localităţile aparţinătoare Făgetului: Temereşti, Băteşti, Brăneşti, Jupâneşti, Bichigi, Povergina, Bunea Mare, Colonia Mică, Beghei
Localităţi neconectate la sistemul apă-canal cu înalt grad de poluare a apelor de suprafaţă, există SF

11
Anexa 2 / Cap 7001, subcapitol 50 /
Comuna Margina
Înfiinţare parcuri
Asigurarea spaţiului verde, cu scop recreativ şi ecologizant, într-o zonă intens poluată




AMENDAMENTE FĂGET – BUZIAŞ
Asupra proiectelor de Lege a Bugetului de Stat pe anii 2008-2012
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii


Nr. Crt.
Articolul din lege / anexa / capitol / subcapitol / paragraf / grupa / titlul / articol / alineat
Text amendament propus (autor, apartenenţa politică)
DOREL COVACI, PSD
Motivaţia amendamentului / sursa de finanţare
Motivaţia respingerii (numai pentru comisii)
1
Anexa 2 / Cap. 8401  / titlul 6 / grupa 51 / articol 02 / alin. 13
Oraş Făget
modernizarea drumurilor, şanţurilor, podeţe şi trotuare în Făget şi localităţile aparţinătoare: Temereşti, Băteşti, Brăneşti, Jupâneşti, Bichigi, Povergina, Bunea Mare, Colonia Mică, Beghei

Modernizarea infrastructurii rutiere şi rezolvarea scurgerii apelor pluviale, eliminare inundaţii

2
Anexa 2 / Cap. 8401  / titlul 6 / grupa 51 / articol 02 / alin. 13
Oraş Buziaş
modernizări străzi – asfaltare (borduri) şi modernizări alei pietonale, parc – trotuare

Modernizarea infrastructurii rutiere şi rezolvarea scurgerii apelor pluviale, eliminare inundaţii

3
Anexa 2 / Cap. 8401 / titlul 6 / grupa 51 / articol 02 / alin. 13
Oraş Făget
centură de ocolire a oraşului Făget;

Devierea traficului greu, pericol de dărâmare a caselor de locuit vechi

4
Anexa 2 / Cap. 8401  / titlul 6 / grupa 51 / articol 02 / alin. 13
Oraş Buziaş
modernizări străzi – asfaltare (borduri) şi modernizări alei pietonale, parc – trotuare
Modernizarea infrastructurii rutiere şi rezolvarea scurgerii apelor pluviale, eliminare inundaţii



AMENDAMENTE FĂGET – BUZIAŞ
Asupra proiectelor de Lege a Bugetului de Stat pe anii 2008-2012
Ministerul Mediului şi Pădurilor


Nr. Crt.
Articolul din lege / anexa / capitol / subcapitol / paragraf / grupa / titlul / articol / alineat
Text amendament propus (autor, apartenenţa politică)
DOREL COVACI, PSD
Motivaţia amendamentului / sursa de finanţare
Motivaţia respingerii (numai pentru comisii)
1
Anexa 2 / Cap. 7401 / grupa 51 / titlul 6 / articol 02 / alin. 14
Oraş Buziaş
introducere apă şi canal în satele Bacova şi Silagiu

Localităţi neconectate la sistemul apă-canal cu înalt grad de poluare a apelor de suprafaţă

2
Anexa 2 / Cap. 7401 / grupa 51 / titlul 6 / articol 02 / alin. 14
Oraş Făget
Extindere şi reabilitare canalizare şi modernizarea staţiei de epurare în Făget şi localităţile aparţinătoare: Temereşti, Băteşti, Brăneşti, Jupâneşti, Bichigi, Povergina, Bunea Mare, Colonia Mică, Beghei
Asigurarea unui management eficient al apelor reziduale, pericol de poluare a râului Bega şi blocarea canalizării existente

3
Anexa 2 / Cap. 7401 / grupa 51 / titlul 6 / articol 02 / alin. 14
Oraş Făget
Introducere sistem apă canal şi staţie epurare în localităţile aparţinătoare Făgetului: Temereşti, Băteşti, Brăneşti, Jupâneşti, Bichigi, Povergina, Bunea Mare, Colonia Mică, Beghei
Localităţi neconectate la sistemul apă-canal cu înalt grad de poluare a apelor de suprafaţă, există SF

4
Anexa 2 / Cap 7001, subcapitol 50 /
Comuna Margina
Înfiinţare parcuri
Asigurarea spaţiului verde, cu scop recreativ şi ecologizant, într-o zonă intens poluată


AMENDAMENTE FĂGET – BUZIAŞ
Asupra proiectelor de Lege a Bugetului de Stat pe anii 2008-2012
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului


Nr. Crt.
Articolul din lege / anexa / capitol / subcapitol / paragraf / grupa / titlul / articol / alineat
Text amendament propus (autor, apartenenţa politică)
DOREL COVACI, PSD
Motivaţia amendamentului / sursa de finanţare
Motivaţia respingerii (numai pentru comisii)
1
Anexa 2 / Cap. 6501 / titlul 6 / grupa 51 / Articol 02, alineat  15
Oraş Făget
reabilitarea şcolilor în localităţile Bichigi şi Jupâneşti
Infrastructură şcolară neconformă, şcoli neautorizate cu un grad avansat de degradare

2
Anexa 2 / Cap 6501 / grupa 51 / titlul 6 / articol 02 / alin 15
Oraş Făget
construire Grădiniţă în localitatea Făget;

Vechiul sediu al grădiniţei va fi retrocedat, există proiectul ethnic de execuţie şi terenul

3
Anexa 2 / Cap 6501 / grupa 51 / titlul 6 / articol 02 / alin 15
Oraş Făget
Extindere săli de clasă şi laboratoare la Liceul Teoretic Traian Vuia Făget
Construcţie nefinalizată, pericol de degradare, 26 mld total, executat 20 mld, rest 6 mld RON

4
Anexa 2 / Cap. 6501 / titlul 6 / grupa 51 / Articol 02, alineat  15
Reabilitare săli de clase şi internat la Liceul Teoretic Traian Vuia Făget
Infrastructură şcolară neconformă, grad avansat de degradare

5
Anexa 2 / Cap 6501 / grupa 51 / titlul 6 / articol 02 / alin 15
Construcţie bazin de înot la
Liceul Teoretic Traian Vuia Făget
Asigurarea unui cadru favorabil pentru practicarea sportului în rândul tineretului



AMENDAMENTE FĂGET – BUZIAŞ
Asupra proiectelor de Lege a Bugetului de Stat pe anii 2008-2012
Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional


Nr. Crt.
Articolul din lege / anexa / capitol / subcapitol / paragraf / grupa / titlul / articol / alineat
Text amendament propus (autor, apartenenţa politică)
DOREL COVACI, PSD
Motivaţia amendamentului / sursa de finanţare
Motivaţia respingerii (numai pentru comisii)
1
Anexa 2 / Cap 6701 / grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 18
Oraş Buziaş
reabilitare cămine culturale – Bacova şi Silagiu, Casa de cultură şi Biblioteca Buziaş

obiective în stadii avansate de degradare

2
Anexa 2 / Cap 6701 / grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 18
Oraş Făget
Reabilitare Casa de cultură Făget

obiectiv în stadiu de degradare, există proiect depus la CNI

3
Anexa 2 / Cap 6701 / grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 18
Oraş Făget
Finalizare construcţie Biserica Ortodoxă Făget
Construcţie nefinalizată, pericol de degradare, 27 mld total, executat 10 mld, rest 17 mld RON

4
Anexa 2 / Cap 6701 / grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 18
Comuna Tomeşti
Reabilitare complex monahal Româneşti, comuna Tomeşti
Investiţie începută, pericol de degradare a bisericii / mănăstirii

5
Anexa 2 / Cap 6701 / grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 18
Comuna Fârdea
Reabilitare complex monahal Fârdea
Investiţie începută, pericol de degradare a bisericii / mănăstirii

6
Anexa 2 / Cap 6701 / grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 18
Comuna Tomeşti
Reabilitare complex monahal Luncani, comuna Tomeşti
Investiţie începută, pericol de degradare a bisericii / mănăstirii

7
Anexa 2 / Cap 6701 / grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 18
Comuna Bara
Construcţie mănăstire Dobreşti, comuna Bara
Investiţie începută, pericol de degradare a bisericii / mănăstirii

8
Anexa 2 / Cap 6701 / grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 18
Comuna Bethausen
Construcţie biserică Bethausen
Investiţie începută, pericol de degradare a bisericii / mănăstirii


Anexa 2 / Cap 6701 / grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 18
Comuna Margina
Reabilitare Casa de Cultură Margina

obiectiv în stadiu de degradare


AMENDAMENTE FĂGET – BUZIAŞ
Asupra proiectelor de Lege a Bugetului de Stat pe anii 2008-2012
Ministerul Sănătăţii


Nr. Crt.
Articolul din lege / anexa / capitol / subcapitol / paragraf / grupa / titlul / articol / alineat
Text amendament propus (autor, apartenenţa politică)
DOREL COVACI, PSD
Motivaţia amendamentului / sursa de finanţare
Motivaţia respingerii (numai pentru comisii)
1
Anexa 2 / Cap 6601 /  grupa 51 / titlu 6 / art 02 / alin 12, 17
Oraş Făget
construcţie ambulatoriu şi spital în oraşul Făget

Asigurarea unor servicii medicale de strictă necesitate, există proiect



AMENDAMENTE FĂGET – BUZIAŞ
Asupra proiectelor de Lege a Bugetului de Stat pe anii  2008-2012
Ministerul Administraţiei şi Internelor

Nr. Crt.
Articolul din lege / anexa / capitol / subcapitol / paragraf / grupa / titlul / articol / alineat
Text amendament propus (autor, apartenenţa politică)
DOREL COVACI, PSD
Motivaţia amendamentului / sursa de finanţare
Motivaţia respingerii (numai pentru comisii)
1
Anexa 1 / Cap 6110 / / titlul 12 / grupa 71 / articol 01 / alineat 01 /
Oraş Făget
construcţie sediu de poliţie în oraşul Făget
vechiul sediu va fi retrocedat şi nu există alte clădiri disponibile pentru a fi puse la dispoziţie



  Desfiinţarea Spitalului orăşenesc Făget - Timiş


Stimaţi colegi parlamentari,


În maratonul tăierilor, concedierilor, distrugerilor şi exterminărilor, Guvernul României a hotărât restructurarea sistemului de sănătate, prin desfiinţarea haotică a unor spitale, fără a ţine cont de indicii de eficienţă favorabili, calitatea serviciilor, lipsa arieratelor sau investiţiile deja implementate. Din cele 435 de spitale din România, 111 se comasează cu altele, iar 71 devin cămine de bătrâni. Drept urmare, în contextul unui deficit acut de personal medical specializat şi a unor salarii de mizerie, 700 de medici şi 2.500 de asistente medicale, împreună cu familiile lor, vor trăi drama relocării forţate, aceasta în cazul în care opţiunea va înclina spre acceptarea ofertei şi nu spre alinierea la trendul exodului în ţări cu o politică de sănătate mai responsabilă şi mai raţională. Trăgând linie, economia rezultată din comasarea şi reprofilarea celor 182 de spitale este de doar 20 de milioane de lei şi provine, mai ales, din desfiinţarea funcţiilor de conducere.
În judeţul Timiş se regăsesc pe lista neagră trei astfel de unităţi medicale: Spitalele din Ciacova, Buziaş şi Făget.
În ceea ce priveşte desfiinţarea Spitalului orăşenesc Făget, argumentele care demonstrează justeţea dezacordului nostru ferm, precum şi inconsistenţa şi inoportunitatea acestui demers al instituţiilor centrale, sunt:
Luând în discuţie aspectul economic, această unitate medicală nu înregistrează arierate, începând din anul 2002 şi până în prezent. Totodată, în baza O.U.G. nr. 162/2008, privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de Ministerul Sănătaţii către autorităţile administraţiei publice locale şi a Protocolului de Predare – Preluare nr. 7672, respectiv 5779/21.06.2010, încheiat între Direcţia de Sănătate Publică a judeţului Timiş şi Primăria oraşului Făget, ansamblul de atribuţii şi competenţe, exercitat până la acea dată de Ministerul Sănătăţii, a fost preluat de către autoritatea administrativă locală, respectiv Primăria Făget, inclusiv sub aspectul finanţării.

Din punct de vedere social, Spitalul din oraşul Făget este singurul spital din judeţul Timiş, care se află la o distanţă de 100 de km faţă de clinicile universitare, are o rază de acţiune de peste 30 de km, fiind cea mai mare din judeţ, iar cele mai apropiate spitale se găsesc la o distanţă între 30 şi 60 de km. Spitalul orăşenesc Făget asigură asistenţă medicală de specialitate pentru populaţia din 12 unităţi administrativ-teritoriale ale judeţului Timiş, cât şi pentru populaţia din localităţi aparţinând judeţelor limitrofe, Arad, respectiv Hunedoara.
Spitalul Făget este un exemplu excelent de management eficient şi eficace, în sistemul public de sănătate. Are 120 de paturi, repartizate pe două secţii şi trei compartimente, respectiv Secţia de Chirurgie Generală, Secţia Pediatrie şi Compartimente de Medicină Generală, Obstetrică – Ginecologie, Boli Infecţioase şi Pneumologie. Permanenţa se asigură prin două linii de gardă: medicală (interne, pediatrie, boli infecţioase, pneumologie) şi chirurgicală (chirurgie generală, ortopedie şi traumatologie, obstetrică-ginecologie). În cadrul Secţiei Chirurgie, se efectuează, în exclusivitate în judeţ, cu excepţia Timişoarei, intervenţii laparoscopice. În ambulatoriu este asigurată asistenţa medicală de specialitate pentru: medicină internă, chirurgie generală, obstetrică-ginecologie, pediatrie, ortopedie şi traumatologie. Din punct de vedere administrativ, spitalul este structurat în sistem pavilionar şi deţine centrală termică proprie. Spitalul are încadraţi medici specialişti şi primari la toate specialităţile clinice şi paraclinice, inclusiv compartimentul pentru ATI.

 Sub aspect legal, decizia Ministerului încalcă propria OUG 48/2010, privind descentralizarea sistemului sanitar, precum şi Constituţia României. Potrivit OUG 48/2010, Spitalul orăşenesc se află în proprietatea Consiliului Local Făget, iar Consiliul de Administraţie este cel care are drept de administrare şi poate decide asupra funcţionării sale. Această măsură a desfiinţării va încălcă Constituţia, totodată, prin nerespectarea dreptului asupra proprietăţii şi prin atentarea la dreptul cetăţeanului la servicii medicale decente.
Accesul fără constrângeri la serviciile de sănătate publică înseamnă menţinerea unei stări fireşti de normalitate, în care sistemul se desenează şi se poziţionează în jurul cetăţeanului, şi nu invers, cetăţeanul se ataşează sistemului, în jurul căruia orbitează cu obiedienţă!
În urma prezentării argumentelor de mai sus, nădăjduiesc, stimaţi colegi, să fim sprijiniţi în demersul pentru menţinerea spitalului în oraşul Făget, în scopul asigurării unei asistenţe medicale de specialitate pentru populaţia întregii zone de vest a ţării!
 

INTERPELARE


ADRESATĂ:

D-lui Ministru al Sănătăţii, Cseke Attila

DE CĂTRE:

Deputat PSD Timiş, Dorel Covaci


SUBIECT: Desfiinţarea Spitalului orăşenesc Făget - Timiş

Stimate Domnule Ministru,

Decizia de desfiinţare a Spitalului din oraşul Făget – Timiş nu are nicio justificare, din punct de vedere economic, social şi legal.

Luând în discuţie aspectul economic, această unitate medicală nu înregistrează arierate, începând din anul 2002 şi până în prezent. Totodată, în baza O.U.G. nr. 162/2008, privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de Ministerul Sănătaţii către autorităţile administraţiei publice locale şi a Protocolului de Predare – Preluare nr. 7672, respectiv 5779/21.06.2010, încheiat între Direcţia de Sănătate Publică a judeţului Timiş şi Primăria oraşului Făget, ansamblul de atribuţii şi competenţe exercitat până la acea dată de Ministerul Sănătăţii a fost preluat de către autoritatea administrativă locală, respectiv Primăria Făget.

Din punct de vedere social, Spitalul din oraşul Făget este singurul spital din judeţul Timiş, care se află la o distanţă de 100 de km faţă de clinicile universitare, are o rază de acţiune de peste 30 de km, fiind cea mai mare din judeţ, iar cele mai apropiate spitale se găsesc la o distanţă între 30 şi 60 de km. Spitalul orăşenesc Făget asigură asistenţă medicală de specialitate pentru populaţia din 12 unităţi administrativ-teritoriale ale judeţului Timiş, cât şi pentru populaţia din localităţi aparţinând judeţelor limitrofe, Arad, respectiv Hunedoara.
Spitalul Făget este cel mai bun exemplu de spital corect administrat. Are 120 de paturi, repartizate pe două secţii şi trei compartimente, respectiv Secţia de Chirurgie Generală, Secţia Pediatrie şi Compartimente de Medicină Generală, Obstetrică – Ginecologie, Boli Infecţioase şi Pneumologie. Permanenţa se asigură prin două linii de gardă: medicală (interne, pediatrie, boli infecţioase, pneumologie) şi chirurgicală (chirurgie generală, ortopedie şi traumatologie, obstetrică-ginecologie). În cadrul Secţiei Chirurgie se efectuează intervenţii laparoscopice. În ambulatoriu este asigurată asistenţa medicală de specialitate pentru: medicină internă, chirurgie generală, obstetrică-ginecologie, pediatrie, ortopedie şi traumatologie. Din punct de vedere administrativ, spitalul este structurat în sistem pavilionar şi are centrală termică proprie. Spitalul are încadraţi medici specialişti şi primari la toate specialităţile clinice şi paraclinice, inclusiv compartimentul pentru ATI.

Sub aspect legal, decizia Ministerului încalcă propria OUG 48/2010, privind descentralizarea sistemului sanitar, precum şi Constituţia României. Potrivit OUG 48/2010, Spitalul orăşenesc se află în proprietatea Consiliului Local Făget, iar Consiliul de Administraţie este cel care are drept de administrare şi poate decide asupra funcţionării sale. Această măsură a desfiinţării va încălcă Constituţia, totodată, prin nerespectarea dreptului asupra proprietăţii şi prin atentarea la dreptul cetăţeanului la servicii medicale decente.
 În urma prezentării argumentelor de mai sus, nădăjduim să fim sprijiniţi în demersul pentru menţinerea spitalului în oraşul Făget, în scopul asigurării unei asistenţe medicale de specialitate pentru populaţia întregii zone.

Vă rugăm, D-le Ministru, a întreprinde măsurile necesare pentru menţinerea unei stări de normalitate, în ceea ce priveşte asigurarea serviciilor medicale în zona de vest a ţării!

Aştept răspuns scris şi verbal.
Mulţumesc!

                                                                  

Desființarea Judecătoriei Făget – Timiș și a Parchetului de pe lângă această instanță

INTERPELARE


ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Justiției, Cătălin Predoiu
DE CĂTRE:

Deputat PSD Timiş, Dorel Covaci


SUBIECT: Desființarea Judecătoriei Făget – Timiș și a Parchetului de pe lângă această instanță

Stimate Domnule Ministru,


Proiectul de Hotărâre al Guvernului, pentru redistribuirea resurselor umane, financiare, materiale în sistemul judiciar, propune desființarea Judecătoriei Făget – Timiș și a Parchetului de pe lângă această instanță, pe considerentul volumului relativ mic de activitate (număr redus de dosare) și din rațiuni de ordin economic (cheltuieli mari de logistică).

În numele cetățenilor pe care îi reprezintă, edilii localităților din aria de competență a acestei instituții au înaintat un memoriu Parlamentului României, exprimând dezacordul ferm față de această intervenție.

Argumentele, care demonstrează justețea poziției adoptate la nivel local, precum și inconsistența și inoportunitatea acestui demers al instituțiilor administrative centrale, sunt:
1. Criteriul volumului de activitate al Judecătoriei Făget, exprimat în număr relativ mic de dosare, nu trebuie absolutizat și nu se poate considera, de unul singur, sugestiv și decisiv pentru luarea unei măsuri radicale, cum ar fi aceea de desființare a instanței. Oricât de obiectivă și edificatoare ar părea, la un moment dat, analiza cifrelor și a procentelor, ea nu surprinde întotdeauna esența lucrurilor sau cauza reală a fenomenului. Din acest punct de vedere, trebuie să ținem cont de faptul că populația acestei zone este preponderant rurală, cu posibilități materiale reduse, astfel încât accesul la justiție este, de multe ori, considerat un lux. Taxele de timbre, într-un trend de creștere continuă, determină adâncirea decalajului între zonele rurale și urbane, sub aspectul accesului la justiție. Costurile enorme cu taxele, expertizele și reprezentarea în instanță explică cu ușurință reticența justițiabililor de a se adresa organelor competente pentru soluționarea cauzelor, fapt ce influențează neîndoielnic numărul de dosare ce se află pe rolul instanței de judecată. Odată ce s-a considerat oportun și s-a procedat la sporirea taxelor judiciare de timbre, trebuie să se asume și consecința direct și previzibilă a acestui demers, anume diminuarea numărului de cauze. Ar fi nedrept ca justițiabilii din zonă să fie supuși unei duble constrângeri: una de natură pecuniară și una de natura limitării accesului la aceste servicii de interes public.
2. Criteriul costurilor ridicate de funcționare a Judecătoriei Făget, raportate la volumul de activitate este, cel puțin, discutabil, întrucât s-au identificat măsuri ușor aplicabile pentru eficientizarea instituției: reduceri sau ajustări ale schemei de personal; diminuarea costurilor cu factorul termic, prin optarea pentru combustibilul lemnos, ieftin și ușor de procurat în zonă, în defavoarea celui lichid, care se folosește în prezent; alte măsuri ce vor fi identificate, în urma unei analize de detaliu cost-beneficiu.
3.  Desființarea Judecătoriei Făget ar crea cetățenilor numeroase dificultăți de transport, cheltuieli suplimentare adiacente, pierdere inutilă de timp, amânarea rezolvării problemelor, neîncredere în autorități, tensiuni și alte neajunsuri. În prezent, competența Judecătoriei Făget și a Parchetului de pe lângă această instanță cuprinde orașul Făget și 10 comune învecinate, împreună cu satele aparținătoare, pe o rază teritorială de 1.447 km pătrați și o populație de aproximativ 60.000 de locuitori. Distanța dintre aceste localități și Judecătoria Lugoj este exagerat de mare, iar, inclusiv, legăturile de transport între mun. Lugoj și satele aparținătoare sunt departe de a fi simplu de manageriat (distanța între Lugoj și Tomești este 61 km, Lugoj-Luncani 67 km, Lugoj-Coșevița 55 km, Lugoj-Fârdea 59 km, Lugoj-Ohaba Română 71 km, etc). Pe de altă parte, măsura preconizată ridică serioase probleme și personalului care deservește aceste instituții, o parte din acesta urmând a fi relocat, sub aspectul locului de muncă, la Timișoara, respectiv la Judecătoria Timișoara și Parchetul de pe lângă această instituție, cu consecințe negative inevitabile în plan familial.
4. Pentru menținerea instituției pledează inclusiv tradiția și  argumentele de ordin istoric. Astfel, Judecătoria de Ocol Făget a fost înființată prin Ordinul Ministrului Justiției nr. 9.225/1871. În anul următor, Făgetul a preluat de la Judecătoria Lugoj și Cartea Funciară. În 1952, Judecătoria s-a transformat în Tribunalul raional Făget, iar, în 1969, ca urmare a reorganizării administrativ-teritoriale (trecerea la județe), s-a desființat, fiind reînființată prin Legea nr. 92/1992.
5. Judecătoriei și a Parchetului de pe lângă Judecătoria orașului Făget, Cartea Funciară și Unitatea de Jandarmi funcționează în imobilul aflat în proprietatea Ministerului Justiției, negenerându-se astfel cheltuieli suplimentare cu spațiile închiriate.
6. În sfârșit, considerăm că cea mai simplă, oportună și eficientă soluție de rezolvare a problemei, implicit de înlăturare a neajunsurilor mai sus menționate, fie singură, fie corelată cu alte măsuri adiacente, pe care le-am menționat deja, constă în modificarea ariei de competență a instanțelor judecătorești (Făget, Lugoj, poate Timișoara), măsură care ar duce la o mai bună împărțire a cauzelor pe judecătorii.
Orice soluție de rezolvare este preferabilă aceleia, a desființării Judecătoriei. Din acest punct de vedere, vă rugăm să luați în considerare, în ultimă instanță, chiar posibilitatea înființării unui sediu secundar cu activitate permanentă, conform art. 42 din Legea 304/2004, măsură ce s-ar plia perfect situației date.
Aștept răspuns scris.

Mulțumesc!




Centura ocolitoare a orașului Făget – Timiș

INTERPELARE


ADRESATĂ:
D-nei Ministru a Transporturilor, Anca Boagiu

DE CĂTRE:

Deputat PSD Dorel Covaci, Colegiul nr. 9 Timiş


SUBIECT: Centura ocolitoare a oraşului Făget – Timiş

Stimată Doamnă Ministru,

Configurarea reţelei de drumuri naţionale face ca artera DN 68 A Ilia - Lugoj să străbată oraşul Făget de la un capăt la celălalt, cu traversarea centrului civic, zonă în care se regăsesc imobile cu valoare istorică, construite înainte de 1900, cu o structură mai puţin adaptată la cerinţele traficului greu.
În mod vădit, aceste clădiri au fost afectate de intensitatea şi densitatea traficului din zonă, mai ales că unele aliniamente continuative de drum sunt unite prin curbe de 90 de grade, care determină o creştere a impactului negativ asupra terenurilor şi imobilelor din imediata vecinătate.
S-au manifestat nenumărate nemulţumiri, concretizate prin înaintarea unor memorii către Primărie, Prefectura Timiş, Ministerul Transporturilor, Guvern, pentru devierea traficului greu în afara oraşului.
Sesizându-se necesitatea şi oportunitatea luării unor măsuri concrete urgente, s-a efectuat un studiu de fezabilitate privind linia de centură a oraşului Făget, întocmit de către Compania Drumurilor Naţionale.
Ţinând seama de realităţile mai sus menţionate, vă rugăm, D-nă Ministru, să ne comunicaţi în scris stadiul implementării acestui proiect de maximă importanţă!

Cu aleasă consideraţie,

Evaluarea terenurilor expropriate din amplasamentul autostrăzii

INTERPELARE


ADRESATĂ:
D-nei Ministru a Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu
DE CĂTRE:

Deputat PSD Timiş, Dorel Covaci


SUBIECT: Nereguli în evaluarea terenurilor expropriate din amplasamentul traseului autostrăzii Nădlac-Arad-Timişoara-Lugoj-Făget-Deva 01.02.2002 ?

Stimată Doamnă Ministru,

În urma procesului de evaluare a terenurilor din amplasamentul traseului autostrăzii Nădlac-Arad-Timişoara-Lugoj-Făget-Deva, s-au stabilit preţuri diferite pentru exproprieri, de la localitate la localitate, care nu concordă cu realitatea.
În speţă, pentru terenurile din comuna Traian Vuia, preţul este de 1,16 euro/m2, în timp ce, în comunele limitrofe Bethausen şi Dumbrava, preţul ajunge la 3,70 euro/m2, respectiv 3,10 euro/m2.
Aceste diferenţe nejustificate au creat nemulţumiri proprietarilor, materializate prin scrisori şi memorii depuse la cabinetul parlamentar. Se speculează că, în ciuda calităţii net superioare sau, cel puţin, comparabile a terenurilor în zona Traian Vuia, raportată la celelalte două localităţi, mai sus menţionate, diferenţele rezidă din însăşi apartenenţa politică a edililor acestor comune la formaţiuni politice membre sau nu a arcului guvernării (primarul din comuna Traian Vuia este PSD, iar în Bethausen şi Dumbrava edilii au orientarea politică a puterii).
Vă rugăm, D-nă Ministru, a întreprinde măsurile necesare pentru a înlătura aceste neajunsuri!
Aştept răspuns scris şi verbal.
Mulţumesc!



Învățământ - Modul de aplicare în teritoriu a HG 1618/2009 27.02.2010

INTERPELARE

ADRESATĂ: D-lui Ministru al Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, DANIEL PETRU FUNERIU

SUBIECT: Modul de aplicare în teritoriu a HG 1618/2009 şi consecinţele pentru învăţământul primar în zona rurală

Stimate Domnule Ministru,


Am fost informat despre simularea prevederilor HG 1618/2009, pe care Inspectoratul Şcolar Timiş a solicitat-o directorilor de unităţi de învăţământ din teritoriu. Am primit semnale de îngrijorare din partea primarilor, profesorilor, părinţilor, referitoare la faptul că în şcolile cu tradiţie din localităţile lor, soluţiile găsite pentru aplicarea acestei HG, prin desfiinţarea claselor I-IV din mediul rural, se aplică necorespunzător şi în mod tendenţios.

Una dintre aceste sesizări adresate mie este din partea părinţilor şi elevilor Şcolii cu clasele I-IV Temereşti, oraşul Făget, judeţul Timiş, prin care se arată că, în urma unei hotărâri luată în şedinţa din 28.01.2010, s-a propus desfiinţarea şcolii din această localitate. Această soluţie este total nerealistă, întrucât sediul şcolii a fost reabilitat, în conformitate cu cerinţele şi normele europene, mai mult, fiind chiar singura instituţie acreditată şi autorizată, din punct de vedere sanitar, de pe raza localităţilor aparţinătoare oraşului Făget. Sediul şcolii dispune de săli de clasă şi grupuri sociale modernizate, pentru elevii claselor I-IV şi preşcolari, racordare la sistemul apă-canal, microstaţie de epurare şi încălzire centrală.
Menţionez, de asemenea, că şcoala şi grădiniţa sunt dotate cu mobilier nou şi 11 calculatoare. În prezent, şcoala funcţionează cu 16 elevi şi 23 preşcolari, urmând ca în perioada următoare, numărul elevilor ciclului primar să crească la 27.
Soluţia găsită, de a transfera elevii claselor I-IV la şcoala din oraşul Făget, ar fi o cheltuială în plus (microbuz, şofer, dificultăţi şi griji în plus pentru părinţi), când alternativa funcţionării în acest sediu modern ar fi cea mai simplă şi mai eficientă soluţie. În plus, grădiniţa îşi va desfăşura activitatea, în continuare, în această clădire, cu acces la toate utilităţile (încălzire, curent electric, apă), deci nu se pune problema economisirii de resurse. În concluzie, această măsură nu ar avea o justificare economică, ci, din potrivă, reducerea postului unui învăţător ar atrage cheltuieli semnificative, în plus.
Logica şi argumentele raţionale ale unei astfel de acţiuni nu există; ne confruntăm cu o altă acţiune dictată politic, şcoala desfiinţându-se, în mod evident, datorită rezultatelor la vot, în localitatea respectivă, mai puţin favorabile partidului la guvernare. Asemenea situaţii se regăsesc în multe alte localităţi de pe raza Colegiului nr. 9 Timiş, pe care îl reprezint în Parlament, de exemplu, Victor Vlad Delamarina şi oraşul Buziaş.
Domnule Ministru, vă rugăm să întreprindeţi măsurile ce se impun, pentru ca asemenea situaţii să nu fie validate, să nu se repete şi să îmi comunicaţi posibilitatea ca elevii  şcolii cu clasele I-IV din Temereşti să frecventeze cursurile, în continuare, în locaţia actuală!

Cu stimă şi consideraţie,

Deputat PSD
DOREL COVACI
Colegiul 9 Timiş  

 
 

Aplicarea hotărârii desființării Școlii primare din Temerești – Timiș 19.04.2010
INTERPELARE

ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, DANIEL PETRU FUNERIU

SUBIECT: Aplicarea hotărârii desființării Școlii primare din Temerești – Timiș și consecinţele pentru învăţământul primar în zona rurală

Stimate Domnule Ministru,

În data de 10.02.2010 am înaintat o interpelare, în care am solicitat lămuriri privind desființarea prin comasare a Școlii cu clasele I – IV Temerești, jud. Timiș. Mă declar profund nemulțumit de răspunsul primit, prin adresa cu nr. 10.711/15.03.2010, care mi-a  parvenit în data de 12.04.2010, din următoarele considerente:
Nu există o analiză obiectivă a școlilor primare din localitățile aparținătoare orașului Făget. La o observație mai atentă, se constată că școala din Temerești este una dintre cele mai modernizate instituții de învățământ, care încorporează investiții recente semnificative în infrastructură și dotări.
-   În localități arondate orașului Făget, amplasate la o distanță de doar 2 km una de cealaltă, Brănești și Jupânești, funcționează școli cu clasele I-IV, fără a fi propuse pentru desființare și comasare; între Temerești și cea mai apropiată localitate, orașul Făget, se află 6 km.
-    Numărul de elevi din Jupânești este 10; în Temerești sunt 16.
-   Grădinița din Jupânești e desființată din 2009 și e transferată în Brănești; în Temerești funcționează cu 25 de copii.
-   Clădirea școlii din Jupânești este deteriorată, fără apă curentă, neautorizată sanitar, cu grupuri sanitare în curte, nu dispune de teren de sport, nu se află cuprinsă în niciun program de reabilitare; Școala din Temerești a fost reabilitată cu fonduri europene în 2007, deține grupuri sanitare moderne, cu dușuri, încălzire centralizată, stație de epurare proprie, rețea de calculatoare, sală pentru activități recreative, teren de sport, utilități separate pentru grădiniță, se întrețin activități extrașcolare de sport și informatică, supravegheate de profesori calificați.
Pe de altă parte, spațiile din orașul Făget, care ar trebui să susțină activitățile educative transferate ale Școlii din Temerești sunt improprii, improvizate în localul grădiniței cu program prelungit, cu grupuri sanitare comune, fără separație, încăperi împărțite prin pereți despărțitori, cu trecere dintr-una în alta, perturbând astfel calitatea actului educativ.
În plus, desființarea Școlii din Temerești este ilegală, întrucât nu a fost pusă în discuția Consiliului de Administrație al Liceului „Traian Vuia” Făget. Procesul-verbal a fost semnat de câțiva membrii ai Consiliului, în afara ședinței.
Toate de mai sus constituie o dezinformare și un abuz din partea conducerii Liceului „Traian Vuia” Făget, precum și a Inspectoratului Școlar Județean Timiș, care nu au o justificare obiectivă pentru măsurile propuse, de desființare a Școlii din Temerești.
Rămâne valabilă bifarea răzbunării politice, ce se întâmplă, din păcate, și la alte școli din Colegiul 9 Timiș, creând astfel precedente grave în buna desfășurare a reformei în învățământ.
Vă rog, Domnule Ministru, să luați măsurile ce se impun!
Aștept răspuns scris.

Vă mulțumesc!

Învățământ - Efectele retrograde ale aplicării OUG 114/2009 şi HG 1618/2009 


INTERPELARE


ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Funeriu

DE CĂTRE:

Deputat PSD Dorel Covaci, Colegiul nr. 9 Timiş


SUBIECT: Efectele retrograde ale aplicării OUG 114/2009 şi HG 1618/2009

Stimate Domnule Ministru,

În urma aplicării măsurilor de restructurare masivă a sistemului de învăţământ, în judeţul Timiş continuă să funcţioneze şcoli neautorizate de către DSPJ, în timp ce alte unităţi modernizate, cu autorizaţie sanitară de funcţionare, au fost desfiinţate.
Totodată, măsurile de comasare şi reducere a posturilor în învăţământ, impuse în vederea reformării şi eficientizării costurilor, generează neajunsuri, prin necesitatea organizării activităţilor în 2, 3 schimburi sau relocarea elevilor.
Pentru  o analiză de detaliu a situaţiei în judeţul Timiş, vă solicit:
-  Numărul şcolilor comasate, cu menţionarea localităţilor  şi a numărului de elevi per unitate de învăţământ
-   Numărul şcolilor necomasate, cu menţionarea localităţilor  şi a numărului de elevi per unitate de învăţământ
-    Numărul şcolilor comasate, cu autorizaţie de funcţionare
-    Numărul şcolilor funcţionale, fără autorizaţie.
Aştept răspuns scris.

Cu aleasă consideraţie,




Blocaj în sistemul investiţiilor din infrastructura şcolară 23.12.2010

INTERPELARE

ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, DANIEL PETRU FUNERIU

SUBIECT: Blocaj în sistemul investiţiilor din infrastructura şcolară

De curând s-a dat startul noului an şcolar 2009-2010. Cu toţii, de la copil la părinte, de la dascăli şi educatori şi, mai departe, la autorităţile de stat cu responsabilităţi în acest domeniu avem datoria ca, în ciuda greutăţilor care se ivesc de-a lungul timpului, să ne îndeplinim misiunea.
Noul an şcolar ne aminteşte că există la multe unităţi şcolare lucrări începute şi nefinalizate, altele care au fost executate, dar s-au depăşit costurile iniţiale şi, o ultimă categorie, lucrări care aşteaptă de ani de zile să fie demarate. Problemele cele mai mari sunt în cazul lucrărilor executate, recepţionate şi neplătite. Firmele executante cer banii de la stat, dar nu primesc decât promisiuni. Cu siguranţă că nici nu se mai pune problema ca aceşti antreprenori să preia noi lucrări, cu termen de plată indefinit.
În judeţul Timiş lucrările executate, recepţionate şi neplătite cumulează un total de 12.684 mii ron, iar necesarul de reabilitări, fără finanţare, acoperă 4.300 mii ron. De asemenea, o problemă deloc de neglijat este cea a retrocedării sediului Inspectoratului Şcolar Timiş. Acesta a fost preluat de Fundaţia Caritatea a cultului mozaic, care deja l-a pus în vânzare, pentru suma de 1,8 mil euro. Asigurarea acestor sume ar genera o bună funcţionare a instituţiilor de stat în judeţul Timiş.
Neachitarea sumelor angajate determină  blocajul financiar, insolvabilitatea, falimentul antreprenorilor din construcţii. Atenuarea blocajului financiar şi fluidizarea decontărilor  între instituţiile de stat debitoare şi furnizorii /creditori va relansa moneda în economie, ca suport pentru recapitalizare, va conferi bonitate financiară agenţilor economici şi va acoperi deficite ale bugetului de stat, prin plata contribuţiilor obligatorii şi impozite.
În plan concret, susţinem acceptarea unor modalităţi de compensare şi regularizare a restanţelor statului cu datoriile bugetare ale firmelor şi crearea bazei legale pentru stingerea unor creanţe comerciale prin creanţe bugetară şi invers.
Această soluţie ar fi agreată de toate părţile, inclusiv Asociaţia Naţională a Constructorilor, care se va alătura acestui demers.
Rugăm, aşadar, insistent Guvernul, pentru rezolvarea situaţiei de urgenţă, în interesul tuturor părţilor.
Vă mulţumim pentru intenţia de rezolvare şi pentru buna colaborare!


 Soluții pentru reluarea legăturilor feroviare directe între București și orașul Făget – Timiș


INTERPELARE

ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Transporturilor, Radu Berceanu

SUBIECT: Soluții pentru reluarea legăturilor feroviare directe între București și orașul Făget – Timiș

Stimate Domnule Ministru,

Datorită unor calamități, a fost întreruptă circulația feroviară pe traseul Timișoara – Caransebeș  - Turnu Severin – București, folosindu-se alte rute ocolitoare. Unele dintre aceste trasee provizorii trec și prin orașul Făget - Timiș, localitate aflată la confluența între județele Timiș, Arad și Hunedoara și centru important, care polarizează întreaga zonă de influență, între Lugoj, (Timiș) – Lipova, (Arad) – Deva (Hunedoara), fără a opri însă. La fel, e funcțională ruta Timișoara – Lugoj –Deva – București, care traversează fără oprire orașul Făget.
Stimate Domnule Ministru, vă rog să formulați o soluție pertinentă pentru recreearea unor legături feroviare directe între București și Făget, în așa fel încât principalele trenuri să aibă oprire inclusiv în acest oraș!
De asemenea, vă rog să mă informați asupra posibilității repunerii în circulație a acceleratului București – Brașov – Sibiu – Deva – Făget – Lugoj – Timișoara!
Vă mulțumesc!




Suspendarea traficului feroviar pe linia Timișoara – Caransebeș  - Turnu Severin – București
INTERPELARE

ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Transporturilor, Radu Berceanu
SUBIECT: Suspendarea traficului feroviar pe linia Timișoara – Caransebeș  - Turnu Severin – București
Stimate Domnule Ministru,
Datorită unor calamități, a fost întreruptă circulația feroviară pe traseul Timișoara – Caransebeș  - Turnu Severin – București, folosindu-se altă rută ocolitoare. În aceste condiții, fluiditatea traficului e compromisă, parcurgându-se distanțe mai mari, inutile, cu timpi de călătorie și  așteptare suplimentari. De asemenea, unele destinații nu se mai regăsesc în noile variante de parcurs.
Considerând cele de mai sus, vă rugăm, D-le Ministru, să ne informați asupra momentului de finalizare al lucrărilor, pentru repunerea în circulație a trenurilor pe traseul inițial!

Vă mulțumim!

Neplata drepturilor persoanelor cu handicap și însoțitorilor acestora 

INTERPELARE

ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Muncii, Familiei și Protecției Sociale, Ioan Botiș
DE CĂTRE:

Deputat PSD Timiş, Dorel Covaci,

SUBIECT: Neplata drepturilor persoanelor cu handicap și însoțitorilor acestora
Stimate Domnule Ministru,
Din audiențele avute la nivelul biroului parlamentar din județul Timiș, tot mai multe sesizări au avut ca obiect drepturile pecuniare nesatisfăcute ale persoanelor cu handicap și ale însoțitorilor acestora.
Vă rog să-mi comunicați numărul de dosare pentru persoane cu handicap, la nivel național, numărul de însoțitori ai acestora și dacă sunt asigurate prin bugetul anual fondurile pentru plata acestor drepturi!
Aştept răspuns scris și oral.
Cu aleasă consideraţie,
                       

Stingerea datoriilor statului către societăţile comerciale

INTERPELARE

ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Finanţelor Publice, Gheorghe Ialomiţeanu
DE CĂTRE:

Deputat PSD Dorel Covaci, Colegiul nr. 9 Timiş

SUBIECT: Stingerea datoriilor statului către societăţile comerciale
Stimate Domnule Ministru,
Considerăm că OUG nr. 51/2010 şi Ordinul nr. 1930/150/2010 al Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru aprobarea Procedurii de compensare conform art. 8 din OUG nr. 51/2010, privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum şi alte măsuri financiare sunt insuficiente, deoarece prin neîncasarea integrală a facturilor emise, multe dintre societăţile comerciale intră în procedură de faliment, cu toate consecinţele negative a pierderii locurilor de muncă, a unor contribuitori la bugetul de stat şi a blocării activităţii altor entităţi economice, situate în aval sau amonte.
În acest context, vă solicit să precizaţi când vor putea fi achitate integral datoriile către societăţile comerciale, ce au efectuat, în baza unor contracte legale, lucrări recepţionate şi facturate încă din anul 2008.
Aştept răspuns scris.
 
Cu aleasă consideraţie,

Neplata despăgubirilor  proprietarilor de animale bolnave de anemie infecțioasă ecvină

INTERPELARE


ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, VALERIU TABĂRĂ

DE CĂTRE:

Deputat PSD Timiş, Dorel Covaci


SUBIECT:  Neplata despăgubirilor  proprietarilor de animale bolnave de anemie infecțioasă ecvină

Stimate Domnule Ministru,


La audiențele pe care le-am acordat în cadrul cabinetului parlamentar din teritoriu, s-au prezentat un număr de 7 cetățeni, nemulțumiți de faptul că nu au fost depăgubiți pentru caii bolnavi de anemie infecțioasă ecvină, care au fost ridicați pentru sacrificare. Deși au trecut 4 ani de la semnalarea pierderilor, iar actele pentru primirea despăgubirilor au fost depuse, în conformitate cu HG 1214/07.10.2009, compansația nu s-a primit.

Dosarele au fost depuse de următorii cetățeni:

1.     Matei Constantin, în 15.03.2010

2.     Văcariu Petru, în 15.03.2010

3.     Lupulescu Niculae, în 08.04.2010

4.     Jude Romulus, în 08.04.2010

5.     Faur Ioan, în 19.11.2010

6.     Capdemai Florea, în 28.11.2010

7.     Otescu Ioan, în 09.11.2010



Vă solicit rezolvarea de urgență a acestor dosare și plata despăgubirilor cuvenite, menționând și faptul că unul dintre păgubiți, anume Văcariu Petru, a împlinit deja vârsta de 90 de ani!

Mulțumesc!



Cu stimă,





Măsuri pentru susținerea micilor producători în agricultură

INTERPELARE


ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Valeriu Tabără
DE CĂTRE:

Deputat PSD Dorel Covaci, Colegiul nr. 9 Timiş

SUBIECT: Măsuri pentru susținerea micilor producători în agricultură
Stimate Domnule Ministru,
Situația în teritoriu ne demonstrează că micii fermieri, producători agricoli sau crescători de animale, se confruntă cu realitatea imposibilității valorificării produselor obținute. Acumularea stocurilor pe termen indefinit blochează activitatea în acest sector deosebit de important și creează probleme în reluarea lucrărilor pentru noul sezon.
Aceste considerente pun în pericol existența micilor gospodării țărănești tradiționale, celule de bază ale economiei naționale.
Ce măsuri preconizează ministerul pe care îl conduceți, pentru a salva de la dezastru agricultura de subzistență?

Aştept răspuns scris și oral.
Cu aleasă consideraţie,


 
Programul Operațional Pescuit
INTERPELARE

ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, MIHAIL DUMITRU

SUBIECT: Măsuri incoerente aplicate deponenților documentațiilor pe programul Programul Operațional Pescuit, sesiunea 2009 

Stimate Domnule Ministru,

Restructurarea cadrului instituțional de implementare a Programului Operațional de Pescuit, concret, transferarea Autorității de Management de la ANPA la MADR, Direcția Generală Pescuit, precum și toate modificările conexe în sfera cadrului legislativ și a criteriilor de evaluare, selecție și contractare impun măsuri tergiversante, incoerente, de neacceptat pentru potențialii beneficiari ai acestor fonduri europene, care deja au depus documentații și se regăsesc în diverse faze ale procesului de evaluare și selecție.
Recomandarea de retragere a documentațiilor, în vederea revizuirii și completării, pentru ca, mai apoi, să fie redepuse, reanalizate, din punct de vedere al eligibilității, conformității și reevaluate tehnic și financiar, nu pare a fi în acord cu politica țării noastre de stimulare, sprijin, simplificare, creștere și accelerare a absorbției fondurilor externe nerambursabile. Documentațiile depuse și, mai apoi, retrase, înseamnă timp pierdut, bani risipiți pe servicii de consultanță, studii de fezabilitate, avize, acorduri și alte documente, pasibile de a ieși din perioada de valabilitate. Deși în anul 2009 au fost depuse 38 de proiecte, în valoare de 30 milioane euro, nu a fost contractat niciun ban, iar aceste cerințe noi creează premise ca sumele să se întoarcă neatinse la bugetul Uniunii Europene.
Este cazul SC NIMB SA Timișoara, care, în iulie 2009, a fost informată, prin adresa ANPA nr. 4189/27.07.2009, că proiectele depuse sunt declarate conforme și eligibile la nivel regional, după analiza și efectuarea vizitei pe teren și că urmează să fie evaluate tehnic și financiar, de către evaluatori externi. Prin adresa 911.116/11.02.2010 a Direcției Generale Pescuit din cadrul MADR, beneficiarului i s-a recomandat să-și retragă proiectele “Extindere fermă sturioni – creștere intensivă”, depus în cadrul POP, Axa 2, Măsura 2.1. Investiții productive în acvacultură, cu nr. RO 2.1 16/06/09 07 37 0017 și “Extindere fermă sturioni – producție/industrializare”, depus în cadrul POP, Axa 2, Măsura 2.6. Investiții în procesare și marketing, cu nr. RO 2.6 16/06/09 07 37 0018, în scopul revizuirii și completării.
Având în vedere cele menționate, considerăm că se impune o corelare la nivel central, regional și local între instituții - autoritate de management și organisme intermediare, o colaborare interprograme, precum și identificarea și aplicarea unei strategii pro-benficiar în derularea și managementul fondurilor europene. De asemenea, restrângerea termenelor de evaluare, eliminarea verificărilor paralele și/sau succesive ar conlucra pentru îndeplinirea obiectivul guvernului în exercițiu pe anul 2010, și anume, atingerea țintei de 4,3 mld. euro, bani atrași de la Comunitatea Europeană.
Considerând cele de mai sus, vă rugăm, d-le ministru, să dispuneți preluarea și repartizarea din oficiu a documentațiilor deja depuse în sesiunile precedente ale POP, cu eventuala completare sau/și revizuire pe parcurs de către beneficiari! Totodată, aștept o formulare a poziției dumneavoastră în scris! 
 
Cu stimă şi consideraţie,


Blocarea activității Centrelor Regionale de Formare pentru Administrația Publică
INTERPELARE

ADRESATĂ:
D-lui Președinte al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, Andras Szakal

SUBIECT: Blocarea activității Centrelor Regionale de Formare pentru Administrația Publică

Stimate Domnule Președinte,

În urma unor sesizări din teritoriu, vă fac cunoscut că situația Centrelor Regionale de Formare pentru Administrația Publică din România nu este de neglijat. Importanța acestor centre în creșterea nivelului de profesionalizare al funcționarilor publici și a performanței managementului public este de necontestat.
Prin experiență și înaltă expertiză, aceste instituții garantează, pentru personalul din administrația publică, cele mai inspirate soluții de formare profesională, într-un cadru multilateral, beneficiind de o îmbinare optimă între teorii moderne și practici avansate.
Complexitatea activităților acestor centre, care operează și acoperă o arie largă, respectiv, câte o regiune de dezvoltare, nu poate face posibilă decontarea cheltuielilor aferente, exclusiv din surse proprii. Alocările bugetare de stat pentru derularea activităților sunt insuficiente și tind, pe capitole importante, către 0.
Ar fi păcat ca o experiență și o expertiză vastă, cu rezultate vizibile în sfera creșterii gradului de modernizare și a implementării reformelor în administrația publică, să fie irosite sau puse deoparte, ca o consecință lamentabilă a contextului crizei acute de resurse din România.
Voi exemplifica toate de mai sus prin cazuistica Centrului Regional de Formare pentru Administrația Publică Locală Craiova. Rubrici vitale ale bugetului acestei instituții au alocare 0, constituind sursele principale pentru plata formatorilor și exercitarea acreditării ECDL – Permisul European de Utilizare al Calculatorului.
Alte capitole importante sunt finanțări insuficiente pentru efectuarea deplasărilor la sediul instituțiilor beneficiare ale trainingurilor – o măsură de compromis pentru scăderea costurilor administrațiilor publice locale, care poate crește gradul de interes pentru serviciile de formare, precum și aplicarea regulii decontărilor cu Autoritățile de Management ale Programelor Structurale, cheltuieli în aparență, care vor fi returnate ulterior bugetelor proprii, după validare. În speță, Centrul Regional de Formare pentru Administrația Publică Locală Craiova implementează proiectul “Un pas spre informatizare în medicina de familie”, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial pentru  Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, în parteneriat cu Societatea Naţională de Medicină Generală din România – Filiala Dolj. În lipsa acestor fonduri, acest proiect, precum și altele cuprinse în portofoliul centrului nu vor demara.
În concluzie, vă solicităm, D-le Președinte, o formulare de poziție, cu nuanțarea măsurilor care pot fi aplicate pentru soluționarea acestor blocaje inerente. Vă rugăm, să ne înaintați un comunicat scris pe această temă!
Vă mulțumesc!

Situația Școlii din Remetea Luncă-Timiș
INTERPELARE

ADRESATĂ:
D-lui Ministru al Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Funeriu

DE CĂTRE:
Deputat PSD Dorel Covaci, Colegiul nr. 9 Timiş

SUBIECT: Situația Școlii din Remetea Luncă-Timiș

Stimate Domnule Ministru,

Am primit numeroase sesizări din partea părinților elevilor Școlii cu clasele I-IV din localitatea Remetea Luncă, comuna Mănăștiur, Timiș, cu privire la situația neplăcută, nou creată.
Această instituție continuă să funcționeze cu 30 de elevi, inclusiv după aplicarea măsurilor de restructurare din sistemul de învățământ. Cu toate acestea, după începerea anului școlar și în urma pensionării unui cadru didactic din localitatea Mănăștiur-Timiș, învățătoarea claselor a 3-a și a 4-a din Remetea Luncă a fost relocată în locul acestuia, în centrul de comună, împreună cu cei 16 elevi pe care îi pregătea.
Menționez că argumentele relocării au fost legate de faptul că în Mănăștiur erau 2 învățători, dintre care cel pensionat nu avea decât 7 elevi, deci clasa nu ar fi  întrunit minimul de 20, pentru a funcționa legal.
Situația celor 16 elevi de clase primare, obligați să facă naveta zilnic 5 km, cu un microbuz de doar 8 locuri, nu poate fi tolerată.
Părinții acestora au înaintat un memoriu Inspectoratului Școlar Județean Timiș, înregistrat cu nr. 8296/22.09.2010, prin care și-au manifestat dezacordul pentru aplicarea acestei soluții.
La rândul meu, solicit revenirea la situația inițială, a desfășurării activității în incinta Școlii din Remetea Luncă, care dispune de o clădire reabilitată și autorizată pentru funționarea normală a cursurilor.

Aştept răspuns oral și scris.

Vendetta, epurări politice de culoare portocalie
D-nelor şi domnilor,

Situaţiile disperate cer măsuri cumpătate. Este o parafrază a unui vechi proverb chinezesc, care sintetizează mesajul pe care vreau să vi-l prezint. Condiţiile economice şi sociale dificile prin care trece naţiunea noastră ar fi trebuit să ne pună pe toţi într-o echipă comună, capabilă să articuleze cele mai bune soluţii pentru a atenua efectele dramatice ale crizei profunde prin care trecem. Din nefericire, politica românescă este, din nou, în disonanţă cu priorităţile cele mai critice ale susţinătorilor săi.   
Astfel, procesul nefiresc şi perdant de pedelizare al structurilor de conducere continuă aberant pe toate palierele vieţii noastre economice şi sociale.  În fiecare săptămână plec din teritoriu, iar la întoarcere mai aflu că alţi şefi de instituţii, în funcţie de ani întregi, cu rezultate recunoscute şi premiate la nivel judeţean şi naţional, validaţi de atâtea momente bune şi rele, pe care le-au depăşit cu profesionalism şi dedicare, au fost  destituiţi, doar pentru simplul fapt că au ales altceva decât portocalele.
Carnetul de membru PDL a devenit o necesitate pentru oricine, îndreptăţit sau nu, care doreşte să acceadă sau să-şi conserve o oarecare poziţie de responsabilitate civică sau socială. Destituiri anunţate de trimişii PDL la ceas de seară sau la cântatul cocoşilor: Serviciile dumneavoastră nu ne mai sunt necesare; de mâine vine omul nostru. Şi aceasta, în contextul în care opozanţii PDL-ului sunt numiţi neocomunişti, conservatori şi corupţi.
Vendetta politică, poliţe personale sau epurarea masculilor beta, cei care nu mai au drept de reproducere, indiferent de calităţile lor, sunt plătite şi bifate prin pârghii politice. Puterea e exclusiv şi neproductiv în mâinile masculilor Alfa. Ordinul de luptă este că cei care au pierdut trebuie să fie anihilaţi, până nu capătă vigoare să se ridice din nou. Criteriile profesionale de recunoaştere, meritocraţie şi suport public au devenit un mit, o utopie. Ce mai contează că e director de spital, şcoală, ocol silvic, în functie de zeci de ani, când se ştie că are prieteni în PSD. Şi de ce nu l-am putea numi pe al nostru, care nu are nici studii manageriale, iese la pensie la anul, subordonaţii îi detestă limitarea profesională, dar ne-a adus voturi multe şi trebuie să-l recompensăm; că doar i-am promis în campanie. D-nelor şi d-nilor, bine aţi venit la bursa trocurilor de favoruri!
Cine nu-i cu noi, cu siguranţă, e împotriva noastră! Iată cum s-a modificat până şi vestitul proverb cominternist! Te lepezi sau nu? Primeşti botezul întru PDL? Sunt întrebări cheie cărora au trebuit să le găsescă răspuns toţi cei care nu vor să facă un pas înapoi în carieră sau care consideră că au ceva de spus în sfera profesională. Cazurile mediatizate la nivel naţional sunt doar vârfuri vizibile ale aisbergului, pe lângă ce se întâmplă în teritoriu. Abuzurile reprezentanţilor guvernului în judeţe asupra aleşilor locali, de altă factură decât PDL, asupra şefilor de servicii descentralizate, precum şi împotriva funcţionarilor publici din administraţia publică locală şi judeţeană, care nu agrează portocaliul în garderobă; controale abuzive, pentru a-i determina pe aceştia să demisioneze din funcţiile în care au fost aleşi ori numiţi sau din calitatea de membru non-PDL sau, pur si simplu, destituiri nemotivate sunt la ordinea zilei. Şi asta nu e tot: să fie umiliţi, să treacă pe sub arcul de furci caudine, ca să ştie cine e şeful!
Distanţa între “aparatzchky” (expl: aparatul devotaţilor/camarila) şi opozitie poate fi parcursă acum doar cu viteze superluminice. Opoziţia nu mai poate fi considerată, în aceste condiţii, dozator şi reglator fin de putere, constructiv şi echilibrant, ci trebuie doar să se focalizeze pe contracararea atacurilor la persoană, lovituri sub centură, demontarea acuzelor nefondate. Doamne fereşte, să mai fii şi vocal, să dai în vileag nedreptăţile şi să arăţi cu degetul, că ajungi carne de tun, după modelul “blitzkrieg” (expl: denumirare dată de nazişti războiului fulger de anihilare a duşmanilor)! Fabricarea dosarelor şi a acuzaţiilor a devenit o nouă industrie. Păcat că nu ne poate scoate din criză, pentru că noii guvernanţi par să aibă reale expertize şi să-şi facă treaba de minune. Şi toate acestea, în condiţii de recesiune profundă socială şi economică.
Am să mă opresc la două exemple din Colegiul 9 Făget – Buziaş, jud. Timiş:
1.     Cazul directorului Liceului Teoretic „Traian Vuia” Făget, prof. Victor Birău, proaspăt demis, în mod nejustificat şi deranjant, de către reprezentanţii Inspectoratului Judeţean Timiş, chiar în faţa corpului profesoral. A fost director de şcoală în localitatea Făget în periodele 1995-2005 şi 2007-2010. A preluat poziţia prin concurs, în anul 2007, apoi a obţinut încă un alt mandat, de 4 ani, tot prin concurs, în aprilie 2008. În toată perioada în care şi-a exercitat funcţia, a dovedit reale capabilităţi manageriale. A fost recunoscut şi apreciat pentru activităţi deosebite de către Ministerul Învăţământului, în decembrie 2007, şi premiat, alături de alţi doi directori de licee din judeţul Timiş, la Gala Directorilor 2007. S-a implicat în realizarea unor proiecte deosebite: a finalizat investiţiile unui corp de clădire a liceului, cu 14 clase, 2 laboratoare, sală de sport, sală de calculatoare, cancelarie, sală de festivităţi, cantină, sală de mese şi dotările aferente. Actul de demitere e ilegal şi perturbă buna desfăşurare a activităţilor, creând nemulţumiri profesorilor, părinţilor şi elevilor.
Cazul nr. 2 e al directorului Spitalului orăşenesc Făget, d-na dr. Delia Glava, manager în perioada 1987-1996 şi 2000-2009, recunoscut la nivel judeţean şi naţional, care a obţinut performanţa de a încadra instituţia ca cel mai bun spital din judeţul Timiş, fără datorii. De-a lungul anilor a reuşit să îndeplinească indicatorii de management cu evaluarea foarte bine. Este multi-specializată, prin absolvirea unor numeroase cursuri de management de lungă şi scurtă durată. A avut o bună colaborare cu organizaţiile sindicale şi profesionale din ramură. În mod evident, destituirea domniei sale din funcţie va stopa demararea sau continuarea unor proiecte şi programe importante pentru modernizarea  Spitalului orăşenesc Făget.
Vă  întreb numai câte resurse se risipesc prin aceste epurări, motivate doar politic: bani, timp, cunoştinţe, încrederea personalului subordonat şi a colaboratorilor.
Din nefericire, arbitrul economic al crizei îşi va cere tainul acestei incompetenţe a deprioritizării interesului naţional în favoarea celui personal şi de grup. Înţelepciunea politică a momentului ar trebui să fie punerea împreună a celor mai bune resurse umane şi manageriale de care dispunem, indiferent de culoarea politică. Şi, cine ştie, câteodată s-ar putea să colaborăm mai bine interpartide decât intrapartid, având drept comandament suprem binele naţional.
Dl. Preşedinte ales, Traian Băsescu a promis, în momentul reconfirmării în funcţie, că va fi preşedintele tuturor românilor, că va lupta pentru toţi, în mod echidistant, indiferent de opţiunea pe care şi-au manifestat-o prin vot. Până acum, realitatea nu confirmă acest lucru, dar avem, pe viitor, speranţe de mai bine. 



Transparența decizională în administrația publică
Considerații pentru susținerea modificării Legii 52/2003, la inițiativa Coaliției 52

Salut și mă alătur aceastei inițiative lăudabile, care vine să poziționeze procesul decizional la nivelul autorităților administrative într-un cadru de normalitate și de armonizare cu standardele impuse și aplicate la nivelul UE!
Suntem membrii ai comunității europene, cu drepturile și obligațiile aferente, încă din anul 2007, dar, la nivelul autorităților din România, tot mai există scuza că aderarea nu înseamnă automat și integrare. 

Din vârf se asumă ca pe un dat firesc că la nivel de infrastructură, mentalitate, disciplină suntem decalați spre coadă cu cel puțin 50 de ani. Dacă asta o spun conducătorii noștri, atunci cum să ne mai mire că străinii ne etichetează drept hoți, bețivi, obraznici, leneși.
Lipsa transparentizării la nivel decizional este o bucățică dintr-un întreg, care  însumează și alte probleme majore din sfera administrației publice:
-         Excesiva centralizare și politizare,
-         Structurarea rigidă, bazată pe ierarhie și forme birocratice diversificate
-         Inechitatea opțiunilor, oportunităților și șanselor,
-         Strangularea dialogului social,
-         Îngrădirea accesului la resurse unor comunități, pe criterii politice,
-         Risipa, deturnarea și volatilizarea resurselor financiare etc.
Cei din vârf se folosesc de aceste paravane, tocmai pentru a-și masca propriile incapacități și slăbiciuni, în ceea ce privește abilitățile de a gestiona și conduce eficient și, pe de altă parte, pentru a dosi cu viclenie acte și fapte condamnabile, săvârșite în avantajul propriu sau al grupurilor de interese, de care sunt legați ombilical.
Considerând aceste evidențe, ne putem da seama de ce drumul spre aplicarea unui management public de tip participativ este atât de anevoios și presărat cu atâtea obstacole. Rezistența la schimbare, teama de a permite opiniei publice să arunce cu ochii la ceea ce se întâmplă dincolo de ușile închise, ultrasecretizarea, fobia de a prezenta faptele și aspectele așa cum sunt în realitate, inerția sunt o constantă a structurilor administrative ultra-conservatoare, îmbâcsite și corupte. Mai multă lumină risipește întunericul, care îmbracă într-o aură invizibilă aspectele murdare sau putrede. 
E clar că administrația trebuie reinventată, restructurată, modernizată, la fel ca multe alte domenii ale societății românești, iar un pas esențial îl constituie tocmai Transparentizarea decizională, prin care s-ar acorda un rol informal, dar extrem de important, cetățenilor și societății civile, acela de a arbitra, propune sau corija inițiativele și actele de administrație publică.
Accesul neîngrădit al cetăţenilor la informaţia de interes public şi participarea lor în luarea deciziilor sunt considerate două dintre premisele cele mai importante ale unei guvernări democratice şi responsabile. Informaţia le permite cetăţenilor să aprecieze în cunoştinţă de cauză acţiunile administraţiei, să participe în mod avizat la dezbateri şi în procesul de luare a deciziilor care îi privesc și să evalueze performanțele administrației publice.
Societatea civilă și cei cărora aceasta le apără drepturile, în speță, cetățenii, ca o imensă componentă a cererii pe piață, trebuie să fie întotdeauna cei care să determine conținutul acțiunilor întreprinse la nivel administrativ public.
Este nevoie de schimbări radicale de mentalitate, de percepție și de comportament, dar și de schimbarea cadrului legislativ, mult prea permisiv, care lasă loc de abuzuri și abateri nesancționate, dar generează și instabilitate legislativă generală, dată de nesusținerea și neîncrederea în reglementări și legi, care nu au făcut obiectul unor consultări cu cei interesați.
De aceea, susțin orice inițiativă, în sprijinul întăririi dialogului social între autoritățile administrației publice și societatea civilă și încurajării consultării și implicării cetățenilor, în calitate de contribuabili, în procesul de luare a deciziei publice.
În particular, pentru o mai bună eficientizare, dinamizare și fluidizare a procesului legislativ, propun modificarea termenului de dezbatere publică a proiectelor de legi la 60 de zile.
Autoritățile, la orice nivel, au interesul ca deciziile luate să beneficieze de susținerea celor cărora se adresează. În procesul legislativ, aceasta se traduce în pachete de legi eficiente, care pot fi aplicate pe perioade mai lungi și cu efecte mai consistente. Beneficiarii, nu numai că nu mai au tendința de a se sustrage, ci chiar vin în întâmpinarea aplicării legilor, simplificând procedurile de implementare.
Loading

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu