luni, 23 iunie 2014

Bacalaureat 2014


Educația de calitate este indispensabilă pentru dezvoltarea și valorificarea potențialului fiecărui copil, dar și pentru prosperarea unei națiuni.
Sesiunea de Bacalaureat 2014 a început în perioada 10-12 iunie 2014, cu proba orală la limba și literatura română. Din totalul celor prezenți, 67,01% au obținut calificativul ”experimentat”, 21,54% ”avansat” și 9,16% ”mediu”. Potrivit analizei Ministerului Educației, rezultatele se înscriu în aceeași linie a ultimilor patru ani, cu o creștere ușoară, în medie cu 5%, față de 2013, 2012, 2011 și cu 10% față de 2010.
Numărul mai mic de înscriși la examen se explică prin scăderea numărului de elevi pe generație. În 2013 au fost înscriși la bacalaureat 71% din elevii care au început clasa în septembrie 2012, față de 73% anul acesta, raportat la momentul septembrie 2013.
Peste 3.000 de polițiști sunt mobilizați zilnic, în perioada bacalaureatului, pentru a asigura ordinea și liniștea publică în zona unităților de învățământ și a centrelor de corectare.
După exemplele negative din 2013, se impune respectarea strictă a metodologiei de desfășurare a examenului și stoparea oricăror tentative de fraudă.
Este necesar să se acționeze cu fermitate și consecvență, pentru a preveni frauda, pentru a recunoaște și recompensa absolvenții, ce au obținut rezultate meritorii pe tot parcursul procesului de învățământ. O evaluare corectă și transparentă generează schimbări importante de atitudine și mentalitate în întreg procesul educațional: garantează faptul că rezultatele fiecărui elev reflectă într-o măsură ridicată nivelul cunoștințelor și al meritelor personale, le asigură acestora încredere în sistemul de învățământ și dorința de a progresa intelectual, oferă tinerilor șanse egale de a-și alege și construi o carieră profesională și, până la urmă, contribuie la asigurarea unei stări de normalitate generalizată în societatea noastră. Prevenirea, combaterea, eradicarea corupției și a celorlalte acțiuni ilegale trebuie să se aplice de la nivelul primelor trepte ale formării personalității și să se constituie ca bun exemplu de cadru social corect, echitabil, normal pentru viitorul adult.
Elevii, părinții, cadrele didactice și societatea, în general, au realizat că un sistem fraudulos de evaluare, în care rezultatele exemanelor nu mai au nici credibilitate, nici valoare, demotivează copiii, în ceea ce privește învățătura, și are o influență dăunătoare și disfuncțională generalizată.
Copiii noștri au mai multă nevoie de modele de urmat decât de lecții și prelegeri. Numai așa le putem câștiga încrederea și respectul. Unul dintre primele exemple trebuie oferit de cei în măsură să garanteze corectitudinea și integritatea examenelor, prin asigurarea unei evaluări obiective.
Pentru a construi o societate bazată pe o ierarhie corectă a valorilor, trebuie să se impună idealul corectitudinii și onestității la toate nivelurile și să se identifice aliați de încredere, care să nu accepte compromisuri rușinoase și să se angajeze cu toate forțele în acest proces.
Împreună cu părinții și profesorii, trebuie să susținem copiii pe calea învățăturii, să le respectăm alegerile și să-i ajutăm să-și dezvolte cele mai frumoase trăsături ale personalității.
Desfășurarea fără incidente a bacalaureatului este un semn al maturității și responsabilității societății noastre.
Stimați colegi, lansez un îndemn forțelor politice și întregii comunități de a nu admite imixtiuni în sesiunea de examene, pentru a permite elevilor să se concentreze pe valorificarea maximă a potențialului lor și pentru a nu adăuga tensiune inutilă dezbaterilor publice ale momentului!
Fiecare copil trebuie să primească șansa pe care o merită, în funcție de capacitățile sale și de munca pe care a depus-o în cursul anilor de studiu. Le urăm mult succes tinerilor absolvenți la examenul maturității, precum și în toate examenele vieții! Să aibă curajul să-și asume riscul de a greși, să-și formuleze obiective ambițioase în viață și să nu-și piardă niciodată curiozitatea, ca factori esențiali în orice proces de dezvoltare individuală și socială!
Loading

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu