joi, 20 martie 2014

Despre starea mea de incompatibilitate, declarată de ANI


Vă rog, să-mi permiteți să-mi exprim poziția, cu privire la apariția în presă a unor informații, din care reiese că, în urma evaluării Agenției Naționale de Integritate, în perioada 2008-prezent, aș fi în stare de incompatibilitate, întrucât aș deține, simultan, funcția de deputat și următoarele calități: administrator la S.C. AGRIPIM S.R.L. (19 decembrie 2008 – prezent); administrator la S.C. CONS PRIFAD S.R.L. (19 decembrie 2008 – 14 iunie 2010) și o posibilă săvârșire a infracțiunii de fals în declarații, deoarece aș fi omis să menționez în declarațiile de interese, depuse în calitatea de deputat (anii 2008 – 2013), funcțiile de administrator!
În primul rând, aș dori să precizez că, până la acest moment, nu am primit nicio notificare oficială, pe această temă, din partea ANI.
Mai apoi, iată contextul problemei, pentru o informare cât mai corectă a dumneavoastră:

În perioada 1990-2008, am activat în funcția de Primar al orașului Făget, jud. Timiș, și reprezentant al Consiliului Local Făget, însărcinat cu aplicarea hotărârilor de Consiliu. Pentru împlinirea concretă a activităților, a fost delegat viceprimarul localității.
Cele două societăți, AGRIPIM și CONS PRIFAD, înființate în 2000-2001, aparțin Consiliului Local Făget:
 
AGRIPIM: obiectul de activitate era preluarea de către Consiliul Local Făget a activelor de la IAS (bloc de locuințe, pentru a fi reabilitat și transformat în bloc de locuințe sociale, și utilajele agricole). Întrucât nu a apărut între timp niciun act normativ care să permit tranferul, societatea AGRIPIM a rămas fără activitate.

CONS PRIFAD: obiectul de activitate este desfășurarea activităților de autofinanțare ale Consiliului Local Făget (apă, canal, gunoi, Complex Ștrand).

În calitate de reprezentant al Consiliului Local, am figurat ca administrator al acestor două societăți, fără nicio remunerație suplimentară.
În data de 30 noiembrie 2008, am obținut mandatul de deputat în Parlamentul României, iar pe data de 19 decembrie 2008 aveam dublă calitate, de primar și parlamentar, așa că trebuia să renunț, în termen de 15 zile lucrătoare, la una dintre acestea.
În data de 7 ianuarie 2009, mi-am depus demisia din funcția de primar și reprezentant al Consiliului Local Făget, am primit Ordin al Prefectului de încetare a activității de primar și am devenit deputat de Timiș. În aceeași zi, 7 ianuarie, am întocmit și semnat un Proces-Verbal de Predare-Primire Inventor scriptic și faptic, inclusiv predare însemne, ștampile și am renunțat la toate calitățile pe care le-am avut în cadrul Primăriei și Consiliului Local Făget:

Primar

Reprezentant al Consiliului Local

Președinte al Ligii Primarilor

Președinte al Comisiei de Fond Funciar

Președinte al Asociației Orașelor Înfrățite

În data de 8 ianuarie 2009, s-a întrunit Consiliul Local, care a ales în funcție de conducere, potrivit procedurii legale, viceprimar, Vasile Sita (având atribuții de primar, până la alegeri) și ajutor de viceprimar, Marcel Avram (cu atribuții de viceprimar). Menționez că această echipă a fost validată prin vot electoral și al Consiliului și activează și în prezent la conducerea Primăriei, ca primar (M. Avram, PDL) și viceprimar (V. Sita, PNL).
Din acel moment, nu am mai avut nicio activitate în Primăria și Consiliul Local Făget. Orice acțiune, ca reprezentant al Consiliului Local Făget, ar fi fost un abuz, dar și o imposibilitate, întrucât, din poziția de parlamentar, nu mai aveam nici acces, nici calitate, nici intenție.
Opinia mea este că, printr-o hotărâre a Consiliului Local Făget, ar fi trebuit demarată o acțiune de modificare corespunzătoare a statutului societăților privind administrarea, printr-un act adițional, și numirea, inclusiv, scriptică a unui nou administrator.
Consider că acestea sunt acuzații grave și, dacă se dovedesc adevărate, că ANI ar fi trebuit să purceadă la o anchetă mai detaliată asupra problemelor, înainte de a da verdicte, dacă este cazul, definitive, mai ales că, în această situație ar fi încă 32 de parlamentari.
Dispozițiile legale privind incompatibilitatea se referă la cazul desfășurării a două activități paralele, respectiv, cea de deputat și cea de administrator, incompatibilitatea trebuind să fie demonstrată reală și efectivă.
Dintr-o eroare sau simplă omisiune scriptică a unei instituții locale, fără o analiză logică și cursivă a problemei, mi se pare o lipsă de profesionalism să ajungi să trimiți oameni pe mâna Parchetului, să le terfelești imaginea cu cea mai mare ușurință și indiferență. Mă întreb, dacă acesta este verdictul ANI, cel puțin, în ceea ce mă privește, cât de serioasă le este ancheta?
Loading

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu