sâmbătă, 15 martie 2014

Noua alianță politică trebuie să împlinească promisiunile fostului USL


Proiectul USL s-a prăbușit, la inițiativa partenerilor liberali. Probabil că a fost o decizie bine calculată și un moment nu întâmplător ales, din perspectiva alegerilor de la sfârșitul acestui an.
A fost o alianță care a renăscut speranțele românilor, într-un moment critic. A fost o alianță învestită cu votul de încredere al majorității românilor. A fost o alianță politică care a promis ieșirea de sub jugul minciunii, al nepăsării, al dezordinii, al deznădejdii.
USL era forța care a preluat eforturile pentru salvarea României. Era timpul pentru un alt stil de guvernare, în care priceperea, buna-credinţă, responsabilitatea, simţul datoriei, munca, transparenţa acţiunilor, onestitatea să fie preţuite la cel mai înalt nivel. Era timpul ca executivul să colaboreze, în cei mai buni termeni, cu toate celelalte forţe ale statului, în cadrul unui exerciţiu de restabilire a democraţiei şi a principiului puterilor în stat, pentru binele ţării.
USL a fost un proiect curajos, învestit cu multă încredere și așteptări, care şi-a asumat, cu responsabilitate, în vremuri tulburi, să repare din greşelile şi nedreptăţile imense, săvârşite de cei care au condus destinele noastre. Promisiunea partenerilor de alianță, făcută în fața națiunii, pe baza cărora s-a obținut acel procent năucitor la Alegeri, a fost că toate calculele şi interesele electorale vor fi lăsate la o parte, pentru binele ţării, pentru a spune stop avansului parazit, pentru a se salva ce mai era de salvat şi pentru a începe cât mai degrabă procesul de însănătoşire a României.
Și atunci cum ar trebui să-i caracterizăm pe cei care au decis să abandoneze lupta, sub pretexte puerile, acum, într-un moment critic, decisiv? Cum poate fi calificat acest gest, altfel decât o consecință a unor evidente calcule și interese oportuniste?
Prin această decizie, PNL și liderul său aruncă la coșul de gunoi peste 4 milioane de voturi date în alegerile parlamentare din decembrie 2012 și se spală pe mâini de promisiunile asumate, numai în ideea de a îmbraca haina imaculată a sfințeniei pentru Europarlamentarele și Prezidențialele din acest an.
Momentul critic nu a fost consecința unor opinii politice divergente, ci exclusiv a unor orgolii personale, a orientării și poziționării strategice, pentru a atrage cât mai mult electorat, atât dintr-o parte, cât și din cealaltă.
A fost regizată o piesă de teatru, în care personajul principal, țâfnos, arogant, orgolios, plin de contraziceri în timp, impulsiv, defăimător, a creat o criză artificială, la momentul oportun, folosindu-se de un pretext minor, cu scopul de a distruge USL. Nu au mai contat rațiunile formării acestei alianțe, nu au mai contat munca, speranțele, așteptările legate de acest proiect, nu a mai contat că prin acest abandon se generează o criză politică, într-un moment de risc major la nivelul granițelor.
Oare acesta este profilul potrivit al unui aspirant la prima poziție în stat? Mă îndoiesc. Din nefericire, prin această mutare, fostul candidat al USL la Prezidențiale și-a pierdut credibilitatea, s-a autodetonat politic, foarte probabil, cu implicații majore pentru partidul domniei sale.
În această situație de blocaj politic, USD a fost nevoită să negocieze o altă majoritate și să propună o altă echipă guvernamentală, pentru a continua programul asumat de USL. Echipa guvernamentală a fost votată în Parlament și validată de către șeful statului. Contestația depusă la CCR, de către PDL și PMP, pe tema învestirii noului Guvern a fost respinsă, ca fiind inadmisibilă. Programul Guvernului Ponta 3 este inspirat aproape în totalitate din programul de guvernare aprobat în 2012, cu actualizările de rigoare, și cuprinde principalele direcții de acțiune ale executivului în perioada următoare.
Programul de acțiuni este supus aprobării Parlamentului și apoi asumat de Guvern, potrivit Constituției (art. 114). Între măsurile care apar se regăsesc: impozitul diferenţiat pe venitul salarial cu deductibilităţi fiscale (cote de 8%, 12% şi 16%, ce vor fi stabilite pe grile de venit), creșterea progresivă a salariului minim pe economie până la 1.100 lei, până în 2016, sau revenirea TVA la 19%, pe măsură ce cadrul fiscal o va permite, scutirea de impozitare a profitului reinvestit în utilaje şi echipamente tehnologice, reducerea CAS cu 5 puncte procentuale pentru angajatori, programarea bugetară multianuală pe proiecte şi programe, simplificarea procedurilor şi debirocratizarea pentru micii întreprinzători, reducerea cheltuielilor cu birocraţia şi fiscalitatea, prin desfiinţarea unor tarife, avize, autorizaţii şi prin simplificarea cadrului legislativ, o nouă lege pentru întreprinderile mici şi mijlocii, etc.
Stimați colegi, indiferent de orientarea politică, vă cer să acționăm responsabil! Avem nevoie de o Românie stabilă și democratică! Contextul dificil de la granițele țării ne cere imperios acest lucru. Partenerii europeni și nord-atlantici au evidențiat faptul că România este un actor important în administrarea conflictului din Ucraina și că trebuie să se acționeze cu răspundere. Sigur, e dreptul constituţional al oricăror grupuri parlamentare, aflate în opoziţie, de a depune moţiune de cenzură, dar totuși, de la foștii parteneri liberali avem pretenția de a nu contesta un program de guvernare, care a fost stabilit și asumat de comun acord, în trecut.
Salut și felicit membrii noii echipe guvernamentale, o echipă care aduce forțe tinere, proaspete, dinamice, de un înalt nivel și exigențe profesionale! Le urez mult succes în continuarea programului de guvernare asumat de fostul USL și împlinirea promisiunilor către cetățeni, până în 2016!
Loading

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu