marți, 5 iunie 2012

Scrisoare către făgețeni, pentru clarificarea unor aspecte - partea a III-a


Realizările din perioada cînd am fost primar, asumate, în mod surprinzător, de alții:

1. Parcul nou Petze Gropsianova este un proiect câștigat din Fonduri Europene, în timpul mandatului meu, iar banii pentru execuție au venit mai târziu, când deja în fruntea localității erau alții. Din păcate, se vede că aceștia nu au avut nicio contribuție la obținerea fondurilor, căci, la ora actuală, obiectivul este lăsat în voia sorții;  
2. Reabilitarea Blocului de locuințe ANL (fost IAS) a fost un proiect înaintat și selectat pentru finanțare la începutul lui 2008, pe timpul cât am fost primar, urmând ca banii pentru execuție să fie trimiși ulterior, la sfârșitul lui 2009, când eu ajunsesem parlamentar. La fel, Noul Bloc de locuințe pentru tineri, a cărui construcție trebuie să înceapă în curând, a fost proiectat și selectat pentru a primi fonduri în timpul mandatului meu de primar, urmând să-și aștepte rândul pentru execuție.
3. Modernizarea centrului civic, Pavarea trotuarelor sunt proiecte realizate în anii în care am fost primar la Făget. Am considerat însă că le voi pune în practică cu o altă prioritate, atunci când voi fi rezolvat problema degajării traficului greu din centrul localității spre inelul de centură, pe care îl am și acum în vedere, căci, altfel, eram conștient de pericolul care s-a și produs, de intensificare a circulației în fața Liceului Făget, precum și de inadecvarea acestei alternative de trafic pentru mașinile de mare tonaj. Am considerat că banii ar fi trebuit direcționați prioritar spre proiecte care aduc locuri de muncă, care rezolvă probleme curente ale cetățenilor (gazul metan, drum de centură, spital, casă de bătrâni, grădiniță, stație de epurare apă, extindere rețea apă-canalizare, modernizare piață, drumuri, blocuri), și nu spre aceste investiții de imagine, care fură ochii, dar nu aduc un plus de confort sau o viață mai bună pentru cetățeni. Mai mult, realizarea lor haotică, fără o gândire strategică creează probleme semnificative pentru transport, pentru elevii liceului, pentru structura de rezistență a imobilelor din centrul orașului.
4. Reabilitarea stației de epurare apă, Reabilitarea rețelei de apă-canal și Extinderea acesteia în satele aparținătoare Făgetului fac parte dintr-un proiect finanțat prin Programul european ISPA în 2006 și se derulează prin S.C. Aquatim SA Timișoara pentru tot județul Timiș. În 2006, pe timpul mandatului meu de primar, am efectuat documentația - studiu de fezabilitate, pentru a putea beneficia și localitatea noastră de aceste fonduri, iar realizarea investiției va începe în 2012, cu reabilitarea stației de epurare.
5. Reabilitarea Casei de Cultură Făget este un proiect pe care l-am depus la începutul lui 2008 pentru finanțare, dar conducerea actuală a Primăriei nu l-a considerat o prioritate și, astfel, s-a amânat executarea lui.

va urma

Loading

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu