O analiză simplă a situaţiei şcolilor primare din zonele rurale ale
Colegiului 9 Timiş ne demonstrează că desfiinţarea unora dintre acestea se
întreprinde în mod abuziv, fără o analiză obiectivă cost/beneficiu, din raţiuni
de vendettă politică, haotic şi iraţional, neglijându-se toate aspectele de
investiţii ante-implementate, cu soluţii alternative de transfer şi comasare de
nivelul evului mediu, impuse pentru elevii care au avut nenorocul de a se fi
născut într-o localitate, ce nu a putut oferi spor masiv la vot actualei
guvernări.
Deschizând discuţia cu unii dintre dumneavoastră, colegi parlamentari, am
constatat că fenomenul acesta se propagă la nivel naţional, în colegiile pe
care le reprezentaţi, într-o logică punitivă politic, fără argumente raţionale
economice sau de sporire a calităţii actului educativ. Argumentele uşor
observabile ne certifică fără echivoc lipsa
de bună-credinţă şi caracterul ocult al demersurilor de la vârful puterii.
Putem agrea că şcoala şi biserica sunt cele două instituţii care împletesc
strâns laolaltă matricea neamului românesc şi nu permit unor imixtiuni externe
să perturbe echilibrul spiritualităţii şi tradiţiei noastre străbune. Desfiinţarea
acestor instituţii de căpătâi este aproape împotriva naturii, împotriva
firescului, a evoluţiei normale. Nu putem să ne întoarcem în trecut, să aruncăm
atâţia ani de civilizare, să mergem înapoi, cu capul înainte. De obicei, un
astfel de parcurs ne face să ne clătinăm sau chiar ne poate frânge gâtul.
Concret, desfiinţarea unui post de cadru didactic la şcolile
vizate, cumulat cu necesitatea achiziţionării unui microbus pentru deplasarea
elevilor în localităţile de transfer, cheltuielile de întreţinere şi
combustibil, crearea unui post de şofer, precum şi asigurarea supravegherii
transportului de către un cadru didactic nu au nici măcar o justificare a
economisirii de resurse financiare. Soluţiile alternative părăsirii unor sedii
de şcoală modernizate şi adaptate normelor şi cerinţelor europene sunt, în
majoritate, improvizate grosier, sunt improprii pentru desfăşurarea unui act
educativ de calitate, în secolul 21, în care ne aflăm. În plus, aceste
demersuri de relocare nu fac decât să sporească peste măsură grijile şi
dificultăţile părinţilor acestor copii de vârstă fragedă; să genereze efort
fizic şi psihic suplimentar elevilor în cauză.
Să nu trecem cu vederea
resursele financiare naţionale şi europene, risipite în proiecte de reabilitări
de infrastructură şcolară, acum sortite părăsirii, inutilităţii şi paraginii,
în scopul satisfacerii ego-ului unor indivizi, care au pâinea şi cuţitul în
mână! Ce alt exemplu mai bun de risipă flagrantă de bani publici? Unde mai
poate fi vorba de strategie coerentă de
dezvoltare a învăţământului, concept atât de uzat de către docţii puterii, pe
toate canalele de comunicare?
Vă
rog, aşadar, stimaţi colegi, în numele aplicării acestei strategii coerente şi
eficiente, să ţineţi seama de amendamentele propuse, astfel ca, după votul
final, învăţământul să poată avea o lege corespunzătoare, în care ranchiuna
politică să nu-şi găsească locul!
Loading
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu