Pentru
a nu mai știm a câta oară, puterea minte cu nerușinare opinia publică, de data
aceasta în problematica regionalizării țării, pentru a-și justifica acțiunile
de trădare, de jaf și crimă împotriva poporului român.
Cu
scopul de a ne convinge de iminența și celeritatea cu care trebuie pus în
aplicare propriul proiect de reorganizare administrativ-teritorială, șeful
guvernului ne minte că graba nu strică treaba și că fără aceste măsuri aplicate
de urgență Uniunea Europeană ar opri robinetul finanțărilor pentru țara
noastră. Mai mult, puterea nu dorește
niciun fel de consultare publică sau dezbatere, fie ea prin referendum sau la
nivel parlamentar, așa cum este firesc, ca orice proiect de lege să își urmeze
calea, să fie îmbunătățit, votat sau respins. Urmărind trendul nesimțit cu care
ne-au obișnuit, mint și sfidează poporul și reprezentanții acestuia,
parlamentarii, făcând din nou uzanță de vechiul tertip dictatorial, al asumării
guvernamentale, pentru a nu se lovi de nicio împotrivire.
Printr-o
răsturnare de situație penibilă pentru reprezentanții puterii de la București,
Comisia Europeană, prin Direcția Generală Politică Regională a Comisiei
Europene, a declarat, făcând referire la inițiativa Guvernului Român, că absorbţia
fondurilor europene nu are nicio legătură directă cu felul în care este
organizată administrativ-teritorial o ţară. Mai mult, oficialii UE declară că riscăm
să pierdem cu adevărat fonduri europene,
dacă schimbăm organizarea, atunci când nu e momentul. Programul operaţional
pentru perioada actuală de programare (2007 - 2013, cu termen limită de
implementare în decembrie 2015) respectă legislaţia UE şi trebuie implementat
în concordanţă cu structurile administrative şi de management actuale, aşa cum
s-a precizat iniţial în program. În ceea ce priveşte reîmpărțirea administrativ-teritorială
a țării, reprezentanții Comisiei Europene au explicat că pentru următorul
interval de după 2013, România poate propune fie aceeaşi organizare
administrativă, fie alta, decizia fiind în totalitate în responsabilitatea
statului.
Este
evident acum pentru toată lumea că puterea portocalie mimează reforma și îi dă
un caracter de urgență, doar pentru satisfacerea intereselor de partid și de grup.
Dacă ar mai fi nevoie de încă o confirmare, de curând, un reprezentant de marcă
al PDL a devoalat unul dintre motivele principale ale urgenței cu care vor să
treacă cu orice preț Legea Regionalizării, până în 2012. Acesta a recunoscut că
”întreg demersul (noua împărţire administrativ-teritorială - n.a.) va trebui
încheiat în acest interval de timp, pentru ca alegerile din 2012 să fie
pregătite pe noua structură teritorială”. Cu alte cuvinte, se dorește
concentrarea puterii și a influenței la centrul județelor gigant, a celor 8
regiuni, având în frunte 8 noi prefecți, bineînțeles, de coloratură portocalie,
care vor fi creditați cu puteri discreționare și care vor ține în frâu cu o
mână de fier întreaga organizare a alegerilor. Celor 8 regiuni le vor
corespunde 8 birouri electorale regionale, cu o arie mult mai largă de
acoperire, în care fraudele la alegeri vor fi mult mai greu de urmărit și dat
în vileag.
Al
doilea motiv al demersului accelerat al puterii este legat de presiunile pe
care le exercită partenerii de guvernare, UDMR, care doresc cu orice preț
concentrarea județelor cu populație maghiară într-o singură regiune, Ținutul
Secuiesc, și obținerea autonomiei. Dealtfel, recunoașterea administrativă a
așa-zisului Ținut Secuiesc a reprezentat una dintre condițiile puse de către
UDMR, pentru a intra la guvernare alături de partidul prezidențial. Mai mult, chiar ideea regionalizării, în sine, aparține
UDMR, care încă din 2009, propunea împărțirea adminstrativ-teritorială în cinci
mari regiuni, pentru a pregăti obținerea autonomiei Ținutului
Secuiesc, în perioada în care Ungaria va deține președinția Uniunii Europene.
Cu
privire la demersul grăbit al Guvernului, trebuie să le punem întrebarea dacă
au fost efectuate studii de impact și fezabilitate, care să evidențeze efectele
acestei reorganizări administrativ-teritoriale, într-o perioadă atât de scurtă,
fără consultare a populației prin referendum? Din nou, important, cum
intenționează puterea să managerieze problemele ridicate de finanţarea proiectelor
europene contractate deja și intermediate sau chiar având beneficiari structuri
administrative județene? Oare rezilierea acestor contracte poate fi asumată și
compensată de actualul executiv?
Potrivit Legii 3/2000, privind organizarea și desfășurarea referendumului: ,,Proiectele de lege sau propunerile legislative privind modificarea
limitelor teritoriale ale comunelor, oraşelor şi judeţelor se înaintează
Parlamentului spre adoptare, numai după consultarea prealabilă a cetăţenilor
din unităţile administrativ-teritoriale respective, prin referendum. În acest
caz organizarea referendumului este obligatorie.”
Este evident că nu au răspuns la toate aceste
întrebări, sunt disperați și dispuși să încalce Constituția și legile în
vigoare, doar pentru a nu scăpa frâiele puterii din mână. Fac greșeli imense,
se ridiculizează în fața opiniei publice și a mass-mediei internaționale, simt
că sfârșitul le este aproape și că toate păcatele urmează să le plătească, în
virtutea legii compensației, căreia fiecare îi suntem tributari.
Facem apel la fiecare deputat din arcul
guvernamental, să nu se lase înșelat de promisiunile deșarte, să se gândească
la cei care i-au ales și să se detașeze de poziția de slugărnicie față de Președinte
și clica de la putere, care au intrat pe o puternică pantă de declin, pe care o
conștientizează și ei înșiși, și pe care acum îi definește o etichetă hilară,
scrisă cu negru pe alb – EȘECUL în cârmuirea țării și a destinelor poporului
român!
Loading
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu