miercuri, 15 februarie 2012

Necesitatea reformării administrativ-teritoriale a României în galop – o minciună sfruntată și un nou eșec al puterii


Pentru a nu mai știm a câta oară, puterea minte cu nerușinare opinia publică, de data aceasta în problematica regionalizării țării, pentru a-și justifica acțiunile de trădare, de jaf și crimă împotriva poporului român.
Cu scopul de a ne convinge de iminența și celeritatea cu care trebuie pus în aplicare propriul proiect de reorganizare administrativ-teritorială, șeful guvernului ne minte că graba nu strică treaba și că fără aceste măsuri aplicate de urgență Uniunea Europeană ar opri robinetul finanțărilor pentru țara noastră.  Mai mult, puterea nu dorește niciun fel de consultare publică sau dezbatere, fie ea prin referendum sau la nivel parlamentar, așa cum este firesc, ca orice proiect de lege să își urmeze calea, să fie îmbunătățit, votat sau respins. Urmărind trendul nesimțit cu care ne-au obișnuit, mint și sfidează poporul și reprezentanții acestuia, parlamentarii, făcând din nou uzanță de vechiul tertip dictatorial, al asumării guvernamentale, pentru a nu se lovi de nicio împotrivire.
Printr-o răsturnare de situație penibilă pentru reprezentanții puterii de la București, Comisia Europeană, prin Direcția Generală Politică Regională a Comisiei Europene, a declarat, făcând referire la inițiativa Guvernului Român, că absorbţia fondurilor europene nu are nicio legătură directă cu felul în care este organizată administrativ-teritorial o ţară. Mai mult, oficialii UE declară că riscăm să pierdem cu adevărat  fonduri europene, dacă schimbăm organizarea, atunci când nu e momentul. Programul operaţional pentru perioada actuală de programare (2007 - 2013, cu termen limită de implementare în decembrie 2015) respectă legislaţia UE şi trebuie implementat în concordanţă cu structurile administrative şi de management actuale, aşa cum s-a precizat iniţial în program. În ceea ce priveşte reîmpărțirea administrativ-teritorială a țării, reprezentanții Comisiei Europene au explicat că pentru următorul interval de după 2013, România poate propune fie aceeaşi organizare administrativă, fie alta, decizia fiind în totalitate în responsabilitatea statului.
Este evident acum pentru toată lumea că puterea portocalie mimează reforma și îi dă un caracter de urgență, doar pentru satisfacerea intereselor de partid și de grup. Dacă ar mai fi nevoie de încă o confirmare, de curând, un reprezentant de marcă al PDL a devoalat unul dintre motivele principale ale urgenței cu care vor să treacă cu orice preț Legea Regionalizării, până în 2012. Acesta a recunoscut că ”întreg demersul (noua împărţire administrativ-teritorială - n.a.) va trebui încheiat în acest interval de timp, pentru ca alegerile din 2012 să fie pregătite pe noua structură teritorială”. Cu alte cuvinte, se dorește concentrarea puterii și a influenței la centrul județelor gigant, a celor 8 regiuni, având în frunte 8 noi prefecți, bineînțeles, de coloratură portocalie, care vor fi creditați cu puteri discreționare și care vor ține în frâu cu o mână de fier întreaga organizare a alegerilor. Celor 8 regiuni le vor corespunde 8 birouri electorale regionale, cu o arie mult mai largă de acoperire, în care fraudele la alegeri vor fi mult mai greu de urmărit și dat în vileag.
Al doilea motiv al demersului accelerat al puterii este legat de presiunile pe care le exercită partenerii de guvernare, UDMR, care doresc cu orice preț concentrarea județelor cu populație maghiară într-o singură regiune, Ținutul Secuiesc, și obținerea autonomiei. Dealtfel, recunoașterea administrativă a așa-zisului Ținut Secuiesc a reprezentat una dintre condițiile puse de către UDMR, pentru a intra la guvernare alături de partidul prezidențial. Mai mult, chiar ideea regionalizării, în sine, aparține UDMR, care încă din 2009, propunea împărțirea adminstrativ-teritorială în cinci mari regiuni, pentru a pregăti obținerea autonomiei Ținutului Secuiesc, în perioada în care Ungaria va deține președinția Uniunii Europene.
Cu privire la demersul grăbit al Guvernului, trebuie să le punem întrebarea dacă au fost efectuate studii de impact și fezabilitate, care să evidențeze efectele acestei reorganizări administrativ-teritoriale, într-o perioadă atât de scurtă, fără consultare a populației prin referendum? Din nou, important, cum intenționează puterea să managerieze problemele ridicate de finanţarea proiectelor europene contractate deja și intermediate sau chiar având beneficiari structuri administrative județene? Oare rezilierea acestor contracte poate fi asumată și compensată de actualul executiv?
Potrivit Legii 3/2000, privind organizarea și desfășurarea referendumului: ,,Proiectele de lege sau propunerile legislative privind modificarea limitelor teritoriale ale comunelor, oraşelor şi judeţelor se înaintează Parlamentului spre adoptare, numai după consultarea prealabilă a cetăţenilor din unităţile administrativ-teritoriale respective, prin referendum. În acest caz organizarea referendumului este obligatorie.”
Este evident că nu au răspuns la toate aceste întrebări, sunt disperați și dispuși să încalce Constituția și legile în vigoare, doar pentru a nu scăpa frâiele puterii din mână. Fac greșeli imense, se ridiculizează în fața opiniei publice și a mass-mediei internaționale, simt că sfârșitul le este aproape și că toate păcatele urmează să le plătească, în virtutea legii compensației, căreia fiecare îi suntem tributari.
Facem apel la fiecare deputat din arcul guvernamental, să nu se lase înșelat de promisiunile deșarte, să se gândească la cei care i-au ales și să se detașeze de poziția de slugărnicie față de Președinte și clica de la putere, care au intrat pe o puternică pantă de declin, pe care o conștientizează și ei înșiși, și pe care acum îi definește o etichetă hilară, scrisă cu negru pe alb – EȘECUL în cârmuirea țării și a destinelor poporului român!
Loading

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu