Schimbarea Constituției devine acum noua diversiune
a democrat-liberalilor, care este scoasă la rampă, pentru deturnarea atenției
opiniei publice de la proasta guvernare a României. Se face uzanță de acest
tertip, pentru ca oamenii de rând să uite problemele crâncene cu care se
confruntă, în contextul generat de actuala putere și pentru a recâștiga acel
capital electoral, ușor de manipulat prin gesturi politice și discursuri
superficiale.
Schimbarea Constituției nu își va produce efectele
în această legislatură, dar “rezolvă” pentru
viitor neajunsurile cu care s-a confruntat instituția prezidențială în ultimii
ani, prin încadrarea Președintelui Jucător în litera legii supreme. Se dorește
ca toate frustrările, temerile, limitările actualului șef al statului să aibă rezolvare
în noua Constituție.
Rezultatele Referendumului privind Parlamentul Unicameral,
asociat campaniei prezidențiale, prin altă strategie de manipulare a
populației, sunt acum scoase ca un as din mânecă, pentru a servi intereselor
puterii, care se joacă în mod continuu cu mintea și cu viețile oamenilor de
rând.
Nu există niciun motiv care să dea un caracter de
urgență modificării Constituției, în actuala legislatură. Acest demers se
subsumează acțiunilor în favoarea intereselor de partid și de grup ale actualei
puteri și fac pasul de la o republică semi-prezidențială la una prezidențială,
de sorginte dictatorială.
Mai mult, această inițiativă conține și prevederi
îngrijorătoare: pentru integritatea teritorială a țării noastre, prin aceea că
o nouă împărțire administrativ-teritorială se va putea decreta prin lege, deci va
ajunge la cheremul asumării Guvernului; pentru integritatea morală și
individuală a cetățeanului, prin eliminarea prezumării caracterului licit al
averii; trecerea la parlamentul unicameral, cu o mult mai mare
posibilitate de subordonare sau de dominare a sa de către forţa politică, care
deţine majoritatea sau de executiv, fapt ce ar putea crea premisele instaurării
despotismului sau chiar a dictaturii, cu o calitate şi consistență a actului legislativ
diminuată și cu o reprezentare nu prea fidelă a voinţei poporului, datorită numărului
redus al membrilor săi, care îi conferă un caracter restrictiv, limitativ. Puterii judecătorești i se vor elimina
prerogativele privind pronunțarea asupra actelor care privesc politicile
fiscale şi bugetare ale statului, care nu vor mai putea fi atacate în
contencios administrativ. În temeiul acestor prerogative ale instanțelor de
judecată, angajaţi din toate domeniile au contestat în contencios administrativ
deciziile care vizau reducarea salariilor sau eliminarea unor prime şi sporuri.
Prin
proiectul nostru, al USL, propunem diminuarea numărului de parlamentari, cu păstrarea
celor două camere, alegerea parlamentarilor printr-un singur tur de scrutin și
interzicerea migrației politice, care a fabricat soldați-mutant în slujba
puterii. În același timp, avem în vedere întărirea drepturilor și libertăților
cetățenești și a garanțiilor respectării acestora, prevederi încălcate și
eludate constant de actuala guvernare.
Stimați
colegi, să nu ne lăsăm înșelați de aceste inițiative abile de monopolizare a
atenției publice, care dovedesc doar disprețul față de popor, față de aleșii
săi, față de instituțiile care ar trebui să-i apere drepturile și libertățile
și față de Constituție, suprema lege în stat, pe care puterea dorește să o
muleze intereselor sale!
Loading
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu